[Pardus-kullanicilari] Pardus kurulum sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Şub 2007 Cum 19:59:06 EET

> "1280x768"i kaldirdim ve "radeon" - "ati" ve BusID      "PCI:01:00:0"
> satiri aktif - pasif cesitli kombinasyonlari denedim ama hicbir
> degisiklik olmadi. Yani "radeon" gozle gorulur hicbir fark yaratmiyor.

 Pek fark etmez ama sürücü yine de radeon olarak kalsın, ati sadece
mach64/radeon vs. için bir wrapper.

> Bir gozlem daha:
> 1)- ctrl+alt+f1 yapinca once ekran siyah. Beyaz bir cizirti var ama
> hicbirsey okunmuyor.
> 2)- fn+F10 yapinca konsol ekrani beliriyor ama 640x480 (veya 800x600)
> bir cerceve icerisinde, etrafi siyah bir cerceveyle cevrili.
> 3)- Bir daha fn+F10 yapinca bu sefer konsol tam ekran oluyor (cerveve
> gidiyor, olmasi gerektigi gibi)
> 4)- Simdi ctrl+alt+F7 yapiyorum. Ekran simsiyah (ekran modunu her
> degistiriste boyle bu)
> 5)- Bir daha fn+F10 yapinca 1280x800 KDE ekrani (hersey normal)

 Tamam o zaman sorun bence ekran çıkışının hangi çıkış olduğu ekran
kartı tarafından doğru belirtilmiyor olması. Hem vesafb de hem xorg da
bu sorun olması bir donanım hatası gibi görünüyor. En temiz çözüm
dizüstü bilgisayarınız için BIOS güncellemesi var mı, bu hata
düzeltildi mi incelemek. Geçici olarak xorg için de şöyle bir
şey deneyebilirsiniz, xorg.conf da;

 Section "Device" altına

 Option "MonitorLayout" "A,B"

 ekleyerek monitör tipini zorlayabiliriz. A ve B yerine de

 NONE   -- Not connected
 CRT    -- Analog CRT monitor
 TMDS   -- Desktop flat panel
 LVDS   -- Laptop flat panel

 seçeneklerini yazabilirsiniz. Örneğin sizin durumunuzda

 Option "MonitorLayout" "CRT,LVDS"

 ya da

 Option "MonitorLayout" "CRT,NONE"

 ilk denemeniz gereken seçenek (X loglarına erişemedim, rafb den
kaldırılmış, doğru hatırlıyorsam siz Fn lere bastığınızda CRT ye
alıyordu görüntüyü). İşe yaramazsa bu seçenekleri çeşitli şekillerde
yazarak deneme yapın.

> Bu grub sorusunu daha once de buraya sormus ve verien cevap sonrasinda
> bu sekle getirmistim. Mesaj arsivlerime baktim da, o zaman bunu siz
> onermissiniz Onur Bey :-)

 İşinize yaradığına sevindim :)