[Pardus-kullanicilari] Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı , Sayı 13, Konu 182

Guardian samedkonak at gmail.com
13 Şub 2007 Sal 08:03:50 EET

13 Şub 2007 Sal 02:42 tarihinde, pardus-kullanicilari-request at uludag.org.tr
şunları yazmıştı:
> windows kurulu oldugu bilgisayarıma pardusu kurdum..fakat harddiski görmek
> için giriş yaptıgımda iznim olmadığına dair bir hata alıyorum.ve root giriş
> yapamıyorum..izinleri  değiştirmek içinde root giriş yapmam gerekiyor..bunu
> nasıl halledebilirim..

Öncelikle belirtmek isterim ki sorununuzun tam olarak ne olduğunu
kavrayabilmiş değilim? Daha net ifadelerle sorununuzu belirtmelisiniz.

:: hard diski görmek derken neyi kastediyorsunuz

:: giriş yapmak derken konsol penceresinden mi yeni kullanıcı oturumu açmaya
çalışıyorsunuz yoksa X server'ı başlatmak adına giriş ekranından mı giriş
yapamıyorsunuz?

:: root giriş yapmak derken konsoldan "su" komutunu verip şifre girerek root
haklarına erişebilirsin, fakat root haklarıyla sistemi açamazsın, buda
güvenliğin açısındandır. (bu özeliği güvenliğinizi göze alarak kapatmanın bir
yolu vardı fakat hatırlamıyorum, yinede tavsiye etmem)