[Pardus-kullanicilari] pardus usb disklere kuruluyor flash diskler sorunsuz çalışıyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2007 Cum 12:00:34 EET

09 Şub 2007 Cum 11:18 tarihinde, İnanç Yıldırgan şunları yazmıştı:
> Onur Bey;
>
> USB Belleği ext2 olarak formatlayıp içerisine live cdnin iso dosyasının
> içinde olanları sıra ile atacağız sanırım. Daha sonra çubuğun mbr sine grub
> yazma işlemini biraz daha açıklarsanız tüm kullanıcılar için
> anlattıklarınız çok faydalı olacaktır eminim.

 Burada önemli bir noktayı tırnak içinde vurgulamak istiyorum. Ben bu
açıklamayı "tüm kullanıcılar için" yapmadım. Lütfen sisteminize hakim
değilseniz, yani "uzman kullanıcı / geliştirici" değilseniz bu işlemleri
yapmayın. Bu işlemin kolay yapılabileceği bir yöntem için daha sonra vakit
ayıracağım, ancak ne kadar kolaylaştırılabileceğini şu anda bilmiyorum.

 grub ı örneğin sdc diskinin mbr sine yazmak istiyorsanız

 grub-install /dev/sdc

 komutunu vermeniz gerekiyor. Bazı ayarları ve parametrelerini de kurcalamak
gerekebilir, bir süredir bu konuyla uğraşmadım, tüm gerekenleri
hatırlamıyorum. Ancak uzman bir kullanıcı yaptığım tarifle kendi kurulum
diskini hazırlayabilir diye düşünüyorum.