[Pardus-kullanicilari] paketler, paketler, paketler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2007 Cum 09:44:46 EET

09 Şub 2007 Cum 05:07 tarihinde, Necmettin Begiter şunları yazmıştı:
> Öncelikle hepinize kolay gelsin.
> Windows'dan alışkanlık olsa gerek, bilgisayarımda ihtiyacım olmayan ve
> olmayacak yazılımlar/sürücüler tutmaktan hoşlanmam. gnu/linux sistemlerde
> ek paketler bulunmasının çoğu durumda sisteme "yük" denecek kadar yük
> getirmediğini biliyorum, ama yine de hem öğrenmek hem de temizlemek
> maksatlı olarak bazı paketleri kaldırmak istiyorum.

 Aslında kullanmadığınız sürece hiç yük getirmez, ama boş yer açmak için
kaldırabilirsiniz.

 Genel bir kural olarak system.base bileşenine ait hiç bir paketi kaldırmaya
çalışmayın.

> minicom
> [...]

 Kullanmayacaksanız kaldırabilirsiniz. İstediğiniz zaman zaten tekrar
yükleyebiliyorsunuz.

> bluez-firmware
> bluetooth kullanmadığıma göre kaldırmamda bir sakınca var mı?
> bluez-libs
> 2 ters bağımlılığı var ama onlar da bluetooth ile ilgili ve benim
> bluetooth'la işim olmuyor. dursun mu?

 Ayrıca bluez-utils openobex ve kdebluetooth u da kaldırabilirsiniz.

> irqbalance
> çok işlemcili sistemlerde donanım kesmelerini işlemcilere dağıtıyormuş.
> henüz birden fazla işlemciyi bir arada tek makinada görmek nasip olmadı
> (yalnız 128 işlemcili bir sistemin muhabettini duydum geçen hafta, uçuğum
> halâ geçmedi :) ), kaldırayım mı?

 Hyperthreading destekli bir işlemciniz varsa onda da faydalı oluyor bu araç.
Kaldırıp bir performans farkı olup olmadığına bakabilirsiniz.

> nmap
> ağa gözatmak için kullanılan bir araç diyor. konsoldan kullanılır diyor.
> ben kullanmıyorum ve bu pakedin ters bağımlılığı da yok. acaba samba
> payları falan bu olmadan çalışır mı? kaldırayım mı?

 Sambayı etkilemez, tek başına bir araç bu. Kaldırabilirsiniz.

> zd1201-firmware, zd1211-firmware
> hangi cihazlar ki bunlar?

 Kablosuz ağ erişimi sağlayan bazı USB araçlar için kullanılıyor.
Kaldırabilirsiniz.