[Pardus-kullanicilari] grub da çoğalan pardus lar

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
7 Şub 2007 Çar 12:22:30 EET

07 Şubat 2007 Çarşamba 12:00 tarihinde, mmm yyy şunları yazmıştı:
> merhaba. ben depo dan birşeyler indirdikçe yada bişeyleri güncelledikçe
> grub daki pardus lar çoğalmaya başladı. 3 tane farklı pardus görünüyor.
> bunun sebebi nedir. nereye kadar böyle devam edecek, ve bunu engellemnin
> yolu yada listeyi küçültmenin yolu nedir acaba? teşekkürler
Grub'da çoğalan Pardus'ların sebebi, yeni çekirdek çıkmasıdır. Yeni
çekirdekler çıktıkta o liste uzar, eski çekirdeklerin orada tutulmasının
sebebi de yeni çekirdeğin sistemde beklenmedik/ istenmedik bir sorun
çıkarması durumlarında eski çekirdeklerle açabilmek içindir. Eğer yeni
çekirdek sizde hiçbir sorun çıkarmadıysa ("bir sorun çıkarmadı" demek için
bence en az bir ay bekleyin derim), diğerlerini o listeden silebilirsiniz. O
liste /boot/grub/grub.conf dosyasındadır. Yetkili kullanıcı olarak dosya
yöneticisini açarsanız (programlar>sistem>daha fazla uygulama>dosya
yöneticisi-yetkili kullanıcı) ve /boot/grub dizinine giderseniz, oradaki
grub.conf dosyasını açıp eski çekirdekleri listeden silebilirsiniz.

grub.conf dosyasının yapısı şu şekildedir:
--- grub.conf başı
default 0
timeout 10
splashimage = (hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
background 10333C

title Pardus 2007 [2.6.18.6-73]
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.18.6-73 root=/dev/hda1
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,fadein,theme:pardus console=tty2 mudur=language:tr quiet
resume=/dev/hda2
initrd (hd0,0)/boot/initramfs-2.6.18.6-73

title Pardus 2007 [2.6.18.6-71]
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.18.6-71 root=/dev/hda1
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,fadein,theme:pardus console=tty2 mudur=language:tr quiet
resume=/dev/hda2
initrd (hd0,0)/boot/initramfs-2.6.18.6-71

title Pardus 2007
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/kernel-2.6.18.5-67 root=/dev/hda1
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,fadein,theme:pardus console=tty2 mudur=language:tr quiet
resume=/dev/hda2
initrd (hd0,0)/boot/initramfs-2.6.18.5-67
--- grub.conf sonu

burada üstteki 12 dosyaya dokunmadan, altttaki 15 satırı silerek açılıştaki o
listeyi tek seçeneğe indirmiş olursunuz.

ek bilgi: açılışta 10 saniye değilde 3 saniye beklemek için üstten ikinci
satırdaki "timeout 10" satırını "timeout 3" yapabilirsiniz...