[Pardus-kullanicilari] Pardus Toplu Paket.

HAKAN ARIN hakanarin at gmail.com
6 Þub 2007 Sal 15:27:20 EET

İstekleriniz daha önceden dile getirilmiş talepler. Ancak bir süre sonunda
şunu farkettim pardus geliştiricilerinin gerçekten işleri başlarından aşkın.
Yani her talebi her an karışlama gibi bir lüksleri yok.

Aslında sizin birden fazla CD talebiniz dışında bende zamanında DVD halinde
sunulması talebinde bulundum. Hatta bu DVD'yi sizde Pardusman programı ile
hazırlayabilirsiniz. Ama şöyle bir sorun var. Yapmış olduğunuz DVD'nini
testleri yapılmamış olduğu için yükleme yaparken veya yüklendikten sonra
nasıl problemler olacağını bilemezsiniz.

Pardus geliştiricilerininde Kurulum CD'si, Kurulum DVD'si, Çalışan CD ve
Çalışan DVD'yi çıkarttıklarında bu sürümlerin hepsini aynı anda sürekli
kontrol etmelerini bekleyemezsiniz. Bu onlardan beklenemeyecek bir iş yükü.
Ancak yeri geldiğinde zaten bu dileklerin hepsi zaten yapılacaktır. Sadece
biraz zaman lazım. Bunun gibi kurulum sırasında hangi programların
yükleneceğini seçebileceğiniz bir kurulum yönetimide ayrı bir yük olarak
karşımıza çıkacakdır. Hatta bu dilektede zamanında bulunduğumu söyleyeyim
size. Böyle bir durumda seçtiğiniz kurulum seçeneklere bağlı olarak
yüklenecek paketlerin bağımlılıklarında bir sorun oluştuğunda da bu bir hata
kaydı olacaktır. Bunun gibi birden fazla ciddi hata olduğunda bu yüküde
ayrıyeten kaldırmak ciddi bir iş yükü demek.

Dediğim gibi sonuçta bu dileklerimizi zamanla yerine getiriyorlar. Siz
sadece dilekleriniz gözardı edilmediğini ama hemende yerine
getirilemeyeceÄŸini bilin yeter.

Herkese kolaylıklar diliyorum.