[Pardus-kullanicilari] PC Magazine - 1400 Pardus yazýlýmý ? ( Ali Iþýngör )

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
3 Þub 2007 Cmt 14:16:17 EET

> Benim durumum ya da ilgili konu dergilerin Pardus' a yaklaşımı mıdır
> yoksa kalite anlayışı mı ?

Keşke diyorum, ortada "Pardus'a yönelik bir tavır" olsa da zaman içinde
aşsak diyorum bu sorunları... Ama ne yazık ki değil, Türkiye'de
dergiciliğin/yayıncılığın kalitesi uzun bir süredir yokuş aşağı seyrediyor.
Bu tavır yüzünden, yurtdışında 25-30 kişilik bir ekip tarafından hazırlanan
yayınlar, Türkiye'de 5-6 kişinin sırtına yükleniyor. İstisnasız tüm
yayınlarda durum bu. Dolayısıyla da bu tür sorunları yaşıyoruz, yaşamaya da
devam edeceÄŸiz...

Bu dergilerin mevcut yayın kadroları; günde 16 saat çalışan, ayın 15'ini
takip eden bir hafta boyunca koltuklarda uyumak zorunda kalan, diÅŸini
tırnağına takarak çalışan ve ay sonunu getirmekte zorlanan çalışanlardan
oluşuyor. Çoğu benim arkadaşımdır, yaptıkları işe de saygı duyuyorum.

Pardus adına bir süredir tüm bu yayınlarla iletişim kuran kişi olarak şunu
söyleyebilirim: Sağolsunlar, bir "reklamveren" olmamamıza karşın, Vista'nın
çıktığı bir dönemde bize güzel bir destek verdiler. Ancak önümüzdeki dönemde
Pardus'a verilen desteğin devam etmesi için sizlerin bu dergilere baskı
kurmanız, Pardus'a ve özgür yazılımlara dair içerik talep etmeniz çok
önemli. Bunu isterken de çok da güçlü bir argüman var artık elimizde. Tüm
dergilerde, kullanıcı sayısı 10-15 bini geçmeyen Macintosh platformuna
ayrılmış 5 ila 10 sayfa var, kullanıcı sayısı 100 bini çoktan geçtiğini
düşündüğümüz "Linux" içinse bazı yayınlarda tek bir sayfa bile yok!

Dergilerin Pardus'a karşı tavırlarını değil ama Linux'a dair olan algılarını
hızla değiştirmemiz gerekiyor. Bunun içinse görev daha çok siz okurlara
düşüyor.

Saygılarımla
Ali Işıngör

Not: Pardus'un güncellenen deposu, PCMagazine tarafından mart ayında tekrar
dağıtılacak.