[Pardus-kullanicilari] bir programın kullandığı bant genişliğini kısıtlama

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
2 Şub 2007 Cum 17:32:10 EET

Necmettin Begiter wrote On 02-02-2007 16:57:
> Öncelikle hepinize kolay gelsin.
>
> Konuyu doğru mu yazdım bilmiyorum, ama konu şu:
> Aynı anda hem kget ile dosya indirmek, hem ktorrent ile dosya indirmek, hem de
> internette gezmek istiyorum. kget en fazla 5kB/s kullansın istiyorum,
> ktorrent de en fazla 5kB/s kullansın istiyorum (bunu ktorrent'de
> ayarlayabiliyorum). ve bu ayarımın standart olmasını istiyorum. nasıl
> yapabilirim?

Ben de bir ara çok araştırmıştım bu konu hakkında. Bildiğim kadarıyla
Linux için NetLimiter gibi bir program yok. Bahsettiğiniz ayarlar
program bazında değil de paket bazında yapılabiliyor (TCP pakedi). Çok
da karışık. Bulduğum kaynakları kaydetmediğim için size adres veremiyorum.

Bu sorunun uygulanabilir bir çözümü varsa ben de öğrenmek isterim.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen

www.muhuk.com