[Pardus-kullanicilari] Tight VNC ve Pardus

Emin Senay esenay at boun.edu.tr
2 Şub 2007 Cum 00:39:11 EET

01 Şub 2007 Per 21:52 tarihinde, Mucibirahman İLBUĞA şunları yazmıştı:
> Selamlar,
> Win üzerinden Tight VNC yardımı ile Pardus'a ulaşmaya çalışyorum. Ancak
> win üzerinden sadece twm ekran görünüyor. Standart Pardus Grafik ekranı
> kullanamıyor muyum?

Merhaba,

Kullanıcı dizininizin altındaki .vnc klasörünün altında xstartup adlı bir
dosya bulunmakta. Bu dosyayı herhangi bir metin editörüyle açıp içerisindeki
twm yazısını startkde olarak değiştirirseniz sorununuz çözülecektir. Bu
işlemden sonra vncserver komutu ile vnc sunucusunu tekrar açtığınızda
sisteminize bağlananlar Pardus'un standart masaüstü yöneticisi olan Kde ile
uzak masaüstü bağlantısı kurabilirler.