[Pardus-kullanicilari] Ynt: 2bin8

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
24 Ara 2007 Pzt 13:44:36 EET

Date: Sun, 23 Dec 2007 18:31:51 -0800 (PST)
From: aydin gunduz <birelinnesivar at yahoo.com>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] 2bin8
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

sanırım bütün dünya Latince konuşuyor bir biz inat etmişiz Türkçe de
Türkçe diye :)
İbni Sina'nın tıp kitapları avrupada 200 yıl boyunca ders olarak okutuldu
ama kimse
eğitim kurumlarında bu bilgileri daha iyi öğrenmemiz için bu arap alfabesi
ile
eğitime geçelim demedi neyse asıl dileğim son cümledeydi tamam latince
ismi yazalım
e yanına bir de türkçesi yazılsa fena mı olur? Latincesine dünyanın kalanı
bakıp aaa
anadolu parsı bu der (kaç kişi der acaba bunu Latince ismine bakıp :)
biz de işte
anadolu panterimiz, ya da vaşağımız, ya da karakulağımız diye okuruz..
gerçi ben
sadece 2007, 2007.2, 2007.3 diye okuyorum o da ayrı konu :) ama Türkçe'yi
de
dünyanın önemli bir bölümü konuşuyor sadece 70 milyon değil unutmayın :)
(Latince batı dünyasının kutsal dilidir İncilin dilidir, batı dünyası
Rönesansı
yaratırken o saydığınız bilim dallarında ve yönetimde ve sanatta önce
kiliseyi sonra
da onun dilini yönetimden, eğitimden (anadilde eğitim) ve ibadetinden
uzaklaştırmış,
bilimsel ve sanatsal sıçramasını yapmıştır, sonradan bilimde ya da
buldukları
herhangi bir şeyde isim koymak gerektiğinde bütün batıyı (yani hristiyan
dünyayı)
temsil edecek dili yani Latinceyi seçmişlerdir çok da haklıdırlar
geçmişlerini
bilmek tarihlerine sahip çıkmak ama ileriye de bakmak..ders alacağımız çok
şey var
onlardan)

YANIT: +1  Aydın bey elinize, beyninize sağlık.

12 aylık emlak paket satın al,
fotoğraf makinesi senin olsun!