[Pardus-kullanicilari] Tanıma Sorunu

A. Sinan Guler guler at msgsu.edu.tr
16 Ara 2007 Paz 09:50:40 EET

İyi günler,

Pardus 2007 ile çalıştığım bir dizüstü bilgisayarımda (P4, 3 Ghz, 216mb R,
wireless değil ve içinde başka bir işletim sistemi yok ve Pardus
uygulamalarından ve yazılımlarından başka bir uygulama ve yazılım yok.)
bir süre önce internete bağlanmak ihtiyacı hissettim. Airties RT-205
wireless router ve WUS-300 wireless adaptör kullanarak. Pardus adaptörü
tanımadı.

Airties sitesinde WUS-200'ün (ki, üretimden kalkmış ve piyasada olmayan
bir modeldir.) linux driver'ı olduğu halde WUS-300'ünki yok.
http://www.airties.com/index.asp?page=support&id=33&dil=tr

Databaselerinde vardır yoksa da yardımcı olurlar düşüncesiyle Airties
destek servisini aradığımda, uzun süren diyaloglar sonucu ar-ge'lerinin
WUS-300 için linux driver yazmadığını öğrendim. Beklerim, yazın bi kod, bi
kaç saatlik bir iş dediğimde, isteğimi yerine getirmediler. (Hem Pardus
2007, hem de WUS-300 kullanan ilk başvuru imiş benimki.) Nihai olarak,
WUS-200 linux driver'ı kullanabileceğimi, mantığın aynı olduğunu
ilettiler.

WUS-200 linux kurulumu datasheet'ini buldum ve olmayacağını bile bile,
datasheet'teki her iki yöntemi de denedim.
http://www.airties.com/datasheets/WUS200TR_DS.pdf

Belki de olurdu ve fakat sintaks hataları yapmış olabilirim çünkü
göreceğiniz gibi, airties data sheet açıklamalarındaki kodlarla ekran
görüntülerindeki kodlar birbirini tutmuyor. Büyük küçük harf
uyumsuzlukları var ve ben bu tür sorunları çözmek konusunda tecrübeli
değilim.

WUS-300 wireless adaptörü Pardus 2007'ye tanıtmak konusundaki
yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler ve herkese iyi çalışmalar ve
saygılar.

--
Dr. A. Sinan Guler,
Mimar Sinan Guzel Sanatlar Universitesi,