[Pardus-kullanicilari] dosya kopyalamada limit...

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
15 Ara 2007 Cmt 14:05:29 EET

15.12.2007 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazmış:

> fsck.ntfs-3g yok, bu hata normal. ntfsprogs paketiyle bazı araçlar
> geliyor, belki onlar yardımcı olabilir.
>
> # pisi info ntfsprogs -f|grep bin\/|sed 's/,.*//'

komuttan aldığım sonuçlardan ntfsfix ve ntfsinfo komutlarını denedim.
ntfsfix işini düzgünce yaptığını belirtti.
ntfsinfo "disk is dirty" dedi :) force ( -f ) parametresiyle disk hakkında
beni aşan bilgiler verdi...

  Yine de diğer sistemin araçları ile sorunu düzeltmeye çalışmanızda
> fayda var. O araçlar da bir hata vermediğine göre dosyalar disk içinde
> başka bir yerde olabilir. O disk bölümünün çöpüne atılmış olabilir, ya
> da lost+found tarzı bir dizine "bu dosya yanlış silinmiş" diye kurtarma
> aracı tarafından taşınmış olabilir.

boyutlarından dolayı çöpte olamazlardı ama chkdsk yapmak fayda vermiş.
"disk temizleme" işleminde 8.5GB "chkdsk dosyaları" adı altındaki dosyaları
silme önerisinde bulundu. ben de "canını oku" dedim :)

demekki nfts bölümlerle böylesi sorun olunca windws altında "chkdsk" yapmak
ve ardından
sistem geri yükleme noktalarına ve disk temizleme işlemlerine uğramak
gerekiyormuş.
buraya not düşmüş olalım...