[Pardus-kullanicilari] dosya kopyalamada limit...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
15 Ara 2007 Cmt 12:55:35 EET

> şimdiki durumum çok daha farklı. Windows_XP.vdi (4.9GB) ve
> FC-8-DVD.iso(~3.5GB) dosyalarını sildiğim
> halde ntfs disk bölümüm (hda2) hala onlar varmış gibi %81 dolu
> gözüküyor. windowstan CHKDSK yaptım, açılışta çalıştı bir şeyler
> düzeltti ama hala %81 dolu.
> sorunu Pardus'tayken yaşadım, orada çözmeliyim diye düşündüm. aklıma
> gelen tek şey
> fsck komutuyla kontrol etmek oldu. onda da,
>
> asus Selim # fsck /dev/hda2
> fsck 1.38 (30-Jun-2005)
> fsck: fsck.ntfs-3g: yok
> [...]

 fsck.ntfs-3g yok, bu hata normal. ntfsprogs paketiyle bazı araçlar
geliyor, belki onlar yardımcı olabilir.

# pisi info ntfsprogs -f|grep bin\/|sed 's/,.*//'

  Yine de diğer sistemin araçları ile sorunu düzeltmeye çalışmanızda
fayda var. O araçlar da bir hata vermediğine göre dosyalar disk içinde
başka bir yerde olabilir. O disk bölümünün çöpüne atılmış olabilir, ya
da lost+found tarzı bir dizine "bu dosya yanlış silinmiş" diye kurtarma
aracı tarafından taşınmış olabilir.