[Pardus-kullanicilari] donanim.pardus.org.tr, hwreport

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
15 Ara 2007 Cmt 11:11:45 EET

armut wrote:
> donanim.pardus.org.tr <http://donanim.pardus.org.tr> adresi ile
> depodaki hwreport programı arasında
> bir bağlantı var mı acaba?
>
> Kullanıcıların çalışan donanım bilgilerinin
> donanim.pardus.org.tr <http://donanim.pardus.org.tr> adresinde yar
> alması için
> hwreport veya ona benzer bir araç var mı?
> (Eğer yoksa yapılması çok iyi olur,
> şimdi laptop, yazıcı veya ati kart almak isteyen birisi
> için çok gerekli bir referans kaynağı bu adres ama
> güncel olması lazım)
>
> Ayrıca hwreport'u yükledim ama programı bulamadım :)
> [...]

Selam o paket ile donanim.pardus'un bir bağlantısı yok. O paket
hardware4linux.info'da hesap açtığınız takdirde oraya sistem
bilgilerinizi göndermenize yarıyor. Örneğin şu anda Pardus 2007.2 için 9
sistem, 2007.3 için 1 sistem gönderilmiş.

Programı yüklüyorsunuz, daha sonra konsoldan root kullanıcısı olup,
# hwreport /tmp/report
komutunu veriyorsunuz. Sisteminizdeki bileşenlerin bilgisini
/tmp/report.tar.bz2 (dosyanın adından eminim ama uzantı olarak ne diye
kaydediyordu hatırlamıyorum, sonuçta /tmp altında report ile başlayan
bir dosya) dosyasına kaydediyor. Sonra siteye üye olup, hesabınıza girip
bu dosyayı upload ediyorsunuz. Karşı tarafta bu dosya açılarak
bilgisayarınızda algılanan bileşenler için tek tek çalışma durumu
soruluyor. Örneğin bir harici ses kartı algılanmış, onun hakkında "Tüm
işlevleriyle çalışıyor, kısmen çalışıyor, hiç denemedim bile, asla
çalışmıyor" gibi seçeneklerden sisteminizdeki davranışına uygun olanını
seçiyorsunuz, sonra bu bilgiler siteye kaydediliyor.

İyi günler.

--

Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi