[Pardus-kullanicilari] citrix için openmotif 2.2.3 kurmak ve libXm.so.3 bağımlılığı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
13 Ara 2007 Per 17:06:00 EET

Thu, 13 Dec 2007 15:48:13 +0200, Ferit Mayatürk
<ferit.mayaturk at gmail.com> :

> bu arada sorunu listeye gönderdikten sonra usr dizinini inceledim.
> hatalara rağmen X11R6 dizini oluşmuş. içinde de ihtiyacım olan dosya
> mevcut. yani openmotif anladığım kadarıyla hatalı dosyalar dışında
> ihtiyacım olan dosyaları da içerir bir halde kısmen kurulmuş. ama
> benim sorunum ilginç bir şekilde devam ediyor.
Pardus'ta ontanimli olarak /usr/X11R6 dizini kullanilmadigi icin, oraya
kurulan kutuphaneler de otomatik bulunur hale gelmeyecektir.

/etc/ld.so.conf ayar dosyasina /usr/X11R6/lib dizinini ekledikten sonra
ldconfig komutunu calistirirsaniz, artik o dizin de kutuphanelerin
aranacagi bir dizin haline gelecektir.

> şöyle bir bilgi de vereyim: /usr/X11R6/lib/libXm.so.3 dosyasının
> özelliklerinde aynı dizindeki libXm.so.3.0.2'e bağlantı olduğu
> yazıyor. konsolda da ilgili dizinde ls komutunu verdiğimde bu dosya
> açık mavi gözüküyor. hata bununla ilgili olabilir mi acaba?
O sembolik baglanti anlamina geliyor, yani libXm.so.3 dosyasina gelen
istekler icin libXm.so.3.0.2 dosyasina erisiliyor demek. Isaret ettigi
libXm.so.3.0.2 dosyasi yerinde oldugu surece bir problem olmamasi
gerekir.

Bu arada eger bu cok sayida bilgisayara uygulanacak bir cozumse, make
install ile kurmak yerine pisi paketi hazirlayarak bu kurulumlari
yapmaniz, ileride yonetilebilirlik acisindan isinizi cok kolaylastirir.

                   Doruk