[Pardus-kullanicilari] konsol

Isbaran Akcayir isbaran at gmail.com
13 Ara 2007 Per 15:04:24 EET

On Dec 13, 2007 1:11 PM, mustafa aldemir <aldemirmustafa at gmail.com> wrote:
> arkadaşlar  ben yeni pardus kullanıcısıyım. herkes konsoldan, konsola
> komut yazmaktan bahsediyor.
>
> 1. konsol nedir, konsola nereden ulaşırım.

konsol, grafik arayüz kullanmadan bazı işleri yaptığımız ( bu şekilde
daha kolay oldukları için ) bir arayüz.
alt + f2 tuşlarına bastıktan sonra "konsole" yazarsanız konsolu açmış olursunuz

> 2. komut yazmak ne demek , nasıl komut yazılır?

bahsettiğim grafik arayüz kullanmadan bazı işleri yapmak olayı bu
komutlarla oluyor. mesela konsolu açtıktan sonra
"ls" yazıp enter yaparsanız içinde bulunduğunuz dizindeki dosyalar,
klasorler vs. listelenir. eğer ls yerine "ls -a" yazarsanız gizli
dosyaları da görebilirsiniz, bu durumda  " -a ", " ls " komutuna
verdiğimiz bir parametre oluyor.

bu işi ya da başka komutları da öğrenmek istiyorsanız aşağıda linkini
verdiğim sayfaya girip "bash kabuğu" kısmını okuyun ( tabi hepsini
okuyun diye tüm linki verdim :) )

kolay gelsin

http://belgeler.org/lis/archive-tlkg-lis.html