[Pardus-kullanicilari] konsol

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
13 Ara 2007 Per 13:30:49 EET

Arkadaşım
Alt+F2 ye bastığınızda karşınıza konsol açılır.Burada yapacağınız işleme
göre komut yazar sorulan yönetici parolanızı girdiğinizde işem
gerçekleştireceğiniz dosya açılır.Bu dosyada gerekli düzeltme veya ilaveleri
yaptıktan sonra kaydet çık ile işlem tamamlanmış olur.Bir başka seçeneğiniz
ise Pardus->Sistem->Terminal aç ile açılan pencereye ilk önce su
akabinde yönetici
parolanı girince
root olarak gerçekleştirmek istediğiniz işlev ile ilgili komutları
girebilirsiniz.Misal olarak  Tasma(Pardus Yapılandırma Merkezi)->Program
ekle kaldır ile gerçekleştirdiğiniz güncellemeleri Teminalde vereceğiniz pisi
up komutu ile (Tabii root olarak) aynı işlemi
gerçekleştirebilirsiniz.pisiup komut girişinizden sonra yükseltilecek
paketleri dökümünün akabinde
sizeden onay ister evet diyerek enterleyince tek tek paketleri indirir kurar
eski versiyonunu kaldırır.Biraz araştırır ve mail listeleri ile wiki ve sair
forumlarda görsel olarak bilginiz arttıkça bu işlemleri daha rahat
gerçekleştirebilirsiniz.Tasma (Pardus Yapılandırma Merkezi) modülü biz
kullanıcıları Terminalden yapacağı i (pk.yükseltmeleri,Pk
kurulumları,güncellemeler ve kurulu pk.lerden istediğinizi kaldır) işlemleri
gerçekleştirmemiz için oluşturulmuştur. Tek tıklama ile program kurmak
zahmetsiz ve kolay hale getirilmiştir.Kolay gelsin iyi günler

13.12.2007 tarihinde mustafa aldemir <aldemirmustafa at gmail.com> yazmış: