[Pardus-kullanicilari] 2 Problem...

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
10 Ara 2007 Pzt 11:12:01 EET

Server Acim wrote On 08-12-2007 13:21:
> [...]
> HP Compaq dc7800 gönderildiğini, ancak hard diski SATA disk olan bu makineye
> Pardus kurulamadığından bahsetmiştim. Pardus-Wiki de de bu konuyla ilgili bir
> problem olduğu yazmakta ve bu sorun halen giderilemedi. Ancak, aynı makineye
> bugün deneme amaçlı Kubuntu 7.10 kurdum. Problemsiz kuruldu.
> Dün Sivas-Cumhuriyet Üniversitesi'nden gelen arkadaşım Arda'ya da sorundan
> bahsettim. O da SATA diskleri Pardus'un tanımadığı problemiden bahsetti.
> Orada da bir arkadaşı benzer yapıda bir makineye Pardus kurmaya çalışmış.
> Olmamış. Bu sorunu "hata.pardus.org.tr"ye hata kaydı olarak birazdan

Ben hem evde hemde iş yerimdeki bilgisayarımda pardus kurulu, ve
kullandığım diskler sata, Hatta en son dün CREA markalı Core 2   Quad
işlemcili Vista Home Basic yüklü bir bilgisayara 2007.3'ü ikinci işletim
sistemi olarak tamamen sorunsuz kurdum. Grup açılış yöneticiside
vista'yı otomatik olarak tanıyıp listeye ekledi. Sorun sizdeki
bilgisayarın anakartındaki chipset'le alakalı olabilir. Pardusun sata
diskleri tanımaması diye bir sorun yok çünkü. Hata kaydı girerken bunu
da göz önünde bulundurmanızda fayda var.
> Ben size başka bir sorundan daha bahsedeceğim. Evimdeki bilgisayarın 120 GB
> boyutundaki HD'sini yeniden Windows XP kurdum. Bu kurulumda hard diski
> yeniden bölümlere ayırdım. Bu sırada daha sonra Pardus kurmak üzere
> belirlediğim alana pardus kurdum. Başa MBR'ye grub kurulması seçeneğini de
> işaretledim. Ancak, kurulum bitip, yeniden başlattığımda karşıma grub çıkmadı
> ve direkt olarak Windows açıldı. Bu ikinci kez başıma geldi. İlk kez başıma
> geldiğinde Windows XP'yi yeniden kurmuş ve akabinde derhal, hiç win
> güncellemesi yapmadan, Pardus kurabilmiştim.

> [...]
Benzer sorunu bende bir kez yaşadım. Pardus Wiki deki grub'u kurtarmak
bölümünde anlatılanlarla grubu tekrar yükledim sorun kalmadı.

İyi Çalışmalar

Mevlüt KOÇAK
Artvin Valiliği
Bilgi İşlem Birimi