[Pardus-kullanicilari] kablosuz bağlantı sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Ara 2007 Paz 18:51:09 EET

> Asus f3sv dizüstü bilgisayarda pardus 2007.3 sistemimde kablosuz
> bağlantıda sorun var. Daha önceleri (zannederim 2007.2) herhangi bir
> sorun olmaksızın bağlantı yapabiliyordum. Güncellemelerden sonra mı
> tam olarak bilememekle birlikte wireless modemden ip alabilmesine
> karşın örneğin ping www.yahoo.com olarak ping başarısız. Benzer
> şekilde ping 195.175.39.39 diyerek dns sunucuya da ping yok.  Wireless
> modeme ping başarılı.
> Yani modem dışına ping atamıyor, dolayısıyla nete çıkamıyorum.
> Wireless ağ kartı

> [...]

 Modem ping isteğinize cevap veriyorsa sorun büyük ihtimalle ya DNS
ayarlarınızdan ya da modemden kaynaklanıyordur. /etc/resolv.conf
dosyanızda hangi adresler yazıyor ? root kullanıcısı ile "route -n"
komutunu verdiğinizde Gateway başlığı altında en altta yazan IP sizin
modeminizin adresi mi ?

 Modeminizde bir ayar sorunu olmadığından emin misiniz ? Mesela aynı
modeme bağlı başka bir bilgisayar ya da aynı bilgisayar üstünde başka
bir işletim sisteminde düzgün çalışıyor mu ?