[Pardus-kullanicilari] emule

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
31 Ağu 2007 Cum 13:16:07 EEST

On 31 August 2007 Friday 12:39:45 Montserrat wrote:
> Aslında nereden ve nasıl indirdiğinize göre değişir. Torrent ve direk
> indirme pardusun sitesinde verilmiş ve güvenilir. Ben tutar size pardus
> 2007.2 diye içi metin dosyalarıyla dolu aynı boyutta bir şey ya da içine
> kendi casus programımı gömdüğüm bir pardus derlemesi paylaşıma açarım
> tesadüfen siz de benden indirmeye başlarsanız o zaman güven diye bir şey
> olmaz tabi ki. Tabi bu benim düşüncem doğru da olabilir yanlış da.

Başka kullanıcılardan indirilen dosyaların kesin olarak güvenli olduğundan
bahsetmek elbette mümkün değil, bu konuda size katılıyorum. Bunun emule,
Ares, torrent veya başka herhangi bir p2p (peer to peer - kullanıcıdan
kullanıcıya) sistemi olması, dosyaların kullanıcılardan indirildiği gerçeğini
değiştirmiyor sonuç olarak. Sonuç olarak, sadece güvendiğimiz kaynaklardan
indirmeliyiz (örneğin Pardus'un resmî sitesindeki Pardus torrentleri
güvenilir kaynaklar).

eMule en güvenilir p2p yazılımı olabilir (ki bu konuda herhangi bir yerde bir
şey okumadım), ama eMule ile indirdiğiniz dosyaların güvenliği ile Emule'nin
güvenilir olup olmaması arasında bir bağlantı yok sonuçta.