[Pardus-kullanicilari] pisi aşırı yavaş

selim ok selimok at gmail.com
16 Ağu 2007 Per 23:43:28 EEST

16.08.2007 tarihinde metin <metin at safe-mail.net> yazmış:
> Cevabınız için teşekkürler.
>
> Zaten komut modunda güncelleme yapıyorum: root olarak pisi up.
>
> Aslında bir hata filan vermiyor; sadece bekliyor. Bazan da aşırı yavaş
> olarak gerçekleştiriyor. Enteresan olarak bazan da gayet güzel hızlı
> çalışıyor. Sebebi internet bağlantısı değil.

Bekliyor dediginiz asamalari daha ayrintili anlatabilir misiniz?
Mesela hangi asamada ne kadar bekliyor? Paket kurulum islemi paket
sayisina ve kurulan pakete göre oldukca farkli sürelerde
gerceklesebiliyor. Örnegin nvidia-tools 1dk'den daha kisa sürede
kurulabilirken, openoffice bazen 10 dk. üzerine cikabiliyor. Bu
normal.

Sadece bekliyor dediginiz kisimlarda gercekten bekleyip beklemedigini
anlamanin yolu : komutun sonuna -v parametresini  (verbose yani
ayrintili cikti) eklemek. Böylece o anda gercekte neler oluyor
görebilirsiniz. Yine ayni sekilde uzun süre bekliyor mu?

Son care olarak (pisi gelistiricisi tarafindan pek tavsiye edilmeyen
bir yöntem) pisi rdb komutu ile veritabanini yeniden insa etmeyi
deneyebilirsiniz. Belki ilgisi olabilir. Ama dogru bir yöntem
olmadigini tekrarlamaliyim.

Iyi calismalar,
Selim