[Pardus-kullanicilari] compiz fusion

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
15 Ağu 2007 Çar 23:03:32 EEST

On 15 August 2007 Wednesday 22:33:53 TalgaNlı Çakrak BuşguT wrote:
> Merhaba,
>
> Vesa driverı via yaptım. Konsola girer halederim diyordum, ctrl+alt+f1 ve
> f2 denedim giremedim. ne yapabilirim. Biliyorum yazmıştınız ama denemeden
> öğrenemem dedim...

Eğer bilgisayarı açtığınızda masaüstüne veya kullanıcı seçim ekranına
gelemiyorsanız, xorg.conf dosyanızda, donanımınızla uyuşmayan ayarlar var
demektir, bunun çözümü:

Bilgisayarı Pardus kurulan veya çalışan CD'si ile açın.
CD'nin kurulum ekranı veya masaüstü geldiğinde Ctrl+Alt+F1 veya F2 veya F3
veya F4 (hiç farketmez) ile konsola düşün.
root olarak oturum açın (Kurulan CD'de root oturumu açılmış oluyor
Ctrl+Alt+F2'ye bastığınızda, Çalışan CD'deki durumu bilmiyorum)
root oturumu açtığınızda root kullanıcısının ev dizininde, yani /root
dizininde oturum açılır.
mkdir 1 komutuyla 1 adında (veya hangi adda isterseniz onda) bir dizin
oluşturun.
mount /dev/hda2 1 (hda2 sizde farklı olabilir sda2 hdb2 vs) ile sabit
diskinizdeki / dizinini /root/1 dizinine bağlayın (1 yerine kendi verdiğiniz
adı kullanın)
cd 1/etc/X11 komutuyla sabit diskinizdeki /etc/X11 dizinine geçin.
mv xorg.conf xorg.conf.yedek (yedek yerine ne isterseniz onu yazın, ama boşluk
kullanmak istiyorsanız boşluğun önüne \ koymayı unutmayın) ile xorg.conf
dosyanızın adını değiştirin.
shutdown -r now ile bilgisayarı yeniden başlatın
Bilgisayar açılırken CD'yi çıkarın.

Ekranla ilgili (çözünürlük veya ekran kartı sürücüsüyle ilgili) denemeler
yaparken bilgisayarı yeniden başlatmadan önce konsolda
service kdebase off komutunu vererek açılışta grafik ekranın çalışmasını
engelleyebilirsiniz. Ayrıca, xorg.conf dosyanızı denemek için bilgisayarı
kapatıp açmanıza gerek yok:
Ctrl+Alt+F2 ile konsola geçin.
normal kullanıcı (normal derken wheel grubu üyesi demek istiyorum) olarak
oturum açın
service kdebase off ile grafik ekranı durdurun
denemek istediğiniz xorg yapılandırma dosyasının olduğu yere (büyük
ihtimalle /etc/X11) cd /etc/X11 ile geçin
X -config denenecekolandosya komutuyla xorg.conf dosyanızı deneyin.
Ekranda siyah-beyaz taramalı bir alan ve ortada çarpı şeklinde bir fare imleci
görürseniz denediğiniz xorg yapılandırma dosyası çalışıyor demektir
bu haldeyken ctrl+alt+backspace tuş kombinasyonu ile X sunucuyu
kapatabilirsiniz
konsola geri döndükten sonra, shutdown -r now ile bilgisayarı yeniden başlatın
Eğer service kdebase off komutunu verdiyseniz bilgisayar mavi Pardus ekranında
kalır, Ctrl+alt+f2 ile tekrar konsola geçip, oturum açıp, service kdebase on
ile açılışta grafik ekranın otomatik gelmesini sağlayabilir, service kdebase
service kdebase start ile grafik ekranı başlatabilirsiniz.

Herkesin kulağına küpe olsun; bunları öğrenene kadar imanım gevredi, bir gün
size de lazım olabilir ;)