[Pardus-kullanicilari] Dizüstü bilgisayara Pardus kurulmuyor

Özgür Tunca ozgur.tunca at yahoo.com.tr
14 Aðu 2007 Sal 12:16:06 EEST

Arkadaşım, eğer pardusu kuramama problemin ekran çözünürlük ayarlarından değilse aklıma iki seçenek geliyor.

  1. Biosun son versiyonunu bilgisayarına teknik destek veren firmadan iste...Mail ile sana son versiyonunu ve winflash programını mail ile göndersinler. Yeni versiyon diyorsun ama sen yine de dene bence...Bunu istersen bir bilgisayar firmasına da yaptırabilirsin. 2 dakikalık bir işi var. Denemeye değer.

  2. IDE portların ile ilgili bir sıralama hatası olabilir. Ben çok usta bir linuxçu değilim. İyi bilen arkadaşlar bu konuda sana yardımcı olabilir. Linux ta bu çok önemli...Örneğin hard diskin master olmalı diğer aygıtlar slave olmalı. Her ikisi de slave ya da master olursa yükleme yapamazsın. Bir de bunların sıralaması linuxa uygun olarak düzenlenmeli...

  Benim aklıma bu iki seçenek geliyor. Diğer arkadaşlarımız da bu konudaki fikirlerini yazarlarsa belki bir çözüm üretebiliriz...
  İyi çalışmalar...

Halil Ibrahim Gungor <igungor at gmail.com> wrote:
  harun uslu yazmış:

> merhaba, 2 haftadır yardımlarınızla Pardus'u kurmaya çalıştım ama bir türlü
> kurulmadı. uyguladığım yöntemleri aşağıda belirttim. Acaba daha başka ne
> yapılabilir pardusu kurmak için, hangi yöntemler vardır? şimdiye kadar
> denediğim yöntemleri aşağıda belirttim.
> 4 farklı CD'den kurmayı denedim. CD doğruluğunu test ettim, sorun yok. zaten
> başka bir bilgisayarda kurulum gerçekleşiyor. BIOS güncellemesi yapmak
> istedim ama BIOS zaten güncel durumdaymış. ctrl alt + / - tuş kombinasyonunu
> denedim. harici monitör (LCD ve CRT kullandım, hatta S-Video kablosuyla
> [...]

Bende dizüstü bilgisayarıma pardus kuramayanlardanım ama benim
takıldığım yer başka. Siyah ekranı geçmek için birde şunu deneyin.
Yine aynı şekilde standart ekran modu üzerine gelin. Kernel yaza yerde
tekrar e tuşuna basın ve hiçbir yere dokunmadan satır sonuna şunları
aynen ekleyin:

video=vga16fb:off xorg=safe noapic

(Yukarıda yazan onaltıdır karışıklık olmasın.) Yazılanları ekledikten
sonra b tuşuna basın. Bu aşamada grafik kurulum ekranına geçmeniz gerekir.