[Pardus-kullanicilari] Asus M2N-MX Ağ Arabirimi Sorunu

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
9 Ağu 2007 Per 00:07:58 EEST

Wed, 08 Aug 2007 15:14:31 +0300, Harun ŞEKER
<sekerharun at linux-sevenler.org> :

> Asıl sorunum bilgisayarımı reboot ettiğimde eth1, eth2,..eth11
> şeklinde ağ arabirimi numarası bir artıyor. ifconfig çıktısında
> birden fazla ağ arabirimi görünmüyor fakat ağ arabimi numarası bir
> artıyor. ifconfig çıktımda eth arabiriminin MAC adresinin her
> açılışta farklı olduğunu görüyorum...
Buradaki amac aslinda takilip/sokulebilecek farkli kartlara sabit bir
ag arayuzu atamak. Boylece ag kartlari sokulup/takildikca ag arayuz
isimlerinde kayma ve karisma olmamasini saglamak. Her acilista MAC
adresinin degismesi ortaligi karistirmis tabii.

Uzun zamandir merak ediyordum zaten eslemenin hangi asamada
yapildigini, Gurer'le konusup bilgi aldim (meraktan catladim baskasi
okuyup yanitlayana kadar), bunu

/etc/udev/rules.d/75-persistent-net-generator.rules

dosyasi yapiyor. Urettiklerini ayni dizindeki 70-persistent-net.rules
dosyasina yaziyor. 75-persistent-net-generator.rules dosyasindaki udev
kurallarinda oynama yaparak bu ozelligi kapatabiliyor,
70-persistent-net-generator.rules dosyasinda temizlik yaparak da hali
hazirda uretilen ethx'leri yok edebiliyor olmak gerek.

> Bios Güncellemesi de dahil olmak üzere tüm güncellemeleri yaptım
> ancak sorunum hala devam ediyor...
Bios'da MAC adresini sabit tutma, degistirme, vb gibi bir secenek
olabilir mi?

                   Doruk