[Pardus-kullanicilari] System İnfo

Hayrullah COŞKUN hcoskun at htm.name.tr
8 Ağu 2007 Çar 22:39:43 EEST

ramin net olarak o anda ne kadar kullanıldığından emin olmak istiyorsanız
şunu yapın

konsolu açın ve

free

yazın enter basın

total
used       free
shared    buffers     cached
Mem:       1293804
1273476
20328
0       9308
887556
-/+ buffers/cache:
376612     917192
Swap:      1028152
244984     783168

yukarda ki örnekde
gerçek rami görmek için buffers/cache kısmındaki used
kısmına bakın orası gerçek rami kullandığını gösterir .

işlemci içinde

top komutunu kullana
bilirisin.

iyi akşamlar.

N C wrote:
> [...]
vardı oradan bir pencere
yanlışlık olabilir)
daha öncede yazdığım gibi çok
superkambara dan kurduğum systeminfo penceresine. oraya

baktığımda şu bilgiler var;

(kullanım)
300 mb.

anlaşılıyor az çok linux bilgim
ramin tamamı kullanılıyor nedense. halbuki şu anda sadece

firefox açık. arkada çalılan amork var sadece. ve Swap,
neden 300 mb ve
gb. normal şartlarda 3 gb
mi.
bulabilirsem sorunlarım hallolacak galiba.

> RAM'ın
büyük bir kısmının kullanılması normal, disk işlemlerini
azaltmak
> ve
> bilgisayarı hızlandırmak için
mümkün olduğunca RAM kullanılır ve
> gerektiğinde
> RAM boşaltılır. Yani sadece iki program da açsanız, 20
program da açsanız
> RAM
> kullanımı bu civarda
kalır. SWAP alanına gelince, RAM'da yer varken SWAP

kullanılmaması çok normal, çünkü swap alanı
disktedir, ihtiyaç duyulanlar
> RAM'a sığıyorsa SWAP
kullanılmaz. Neden 300 mb sorusuna gelince, siz öyle

ayarladığınız içindir..

adresini
soruları  Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
> e-posta adresine