[Pardus-kullanicilari] Ekran Sürücüleri çakışması sorunum ve güvenli açılış talebi. ( Gönderdiğim yer doğru yer değilse lütfen ilgili yere iletin.)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Nis 2007 Per 15:12:10 EEST

> "Çakışma var Nvidia sürücülerinin hepsini birden yükleyemessin" dedi.
> Gerekli işaretleri kaldırdım.Tekrar yükledim.

 Sorununuz da işte buradan kaynaklanıyor. Depoda 3 çeşit nvidia sürücüsü var
ve siz sadece bir çeşidini kullanmalısınız. Aynı anda nvidia ve atıyorum
nvidia-old paketlerini kurduğunuz için sorun yaşadınız. Sadece bir serinin
kurulu olması gerekiyor.

> *Sorun çözümü için yaptıklarım:*
> Aslında Pardus'ta *güvenli mod* olmadığı için; 'Pardus çalışan Cd 'yi"

 Bilgisayar açılır açılmaz gelen grub menüsünde değişiklik yapmak için ilgili
seçeneğin üzerine gelin, e tuşuna basın, kernel satırının üzerine gelin, e
tuşuna basın, değişikliği yapın, enter tuşuna sonra da b tuşuna basın.

 Yapabileceğiniz değişiklikler, sadece ekran görüntüsü ile ilgili işlemlerde

 xorg=safe   -> vesa 800x600 modda açmak
 xorg=off     -> grafik ortamı hiç açmamak
 xorg=probe -> ekran kartı ve ekranın otomatik olarak baştan ayarlanması

 ekleyerek yapabilirsiniz. Ayrıca servislerin çalışmamasını istiyorsanız
mudur=XXXXX  sonuna ",safe" ekleyin

 mudur=language:tr,safe   gibi

 Yeteri kadar *güvenli mod* desteğimiz mevcut, sadece bunları kolay yapacak
iyileştirmeler henüz yapamadık.