[Pardus-kullanicilari] Ekran Sürücüleri çakışması sorunum ve güvenli açılış talebi. (Gönderdiğim yer doğru yer değilse lütfen ilgili yere iletin.)

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
26 Nis 2007 Per 12:26:39 EEST

26.04.2007 tarihinde Hasan Tahsin Çervatoğlu <ht.cervatoglu at ismmmo.org.tr>
yazmış:

> *Sayın Pardus üreticilerine:

merhaba, burası adından da anlaşılacağı gibi "pardus kullanıcıları listesi"
ve bizler sizin gibi "kullanıcılarız".
muhtemelen size ilk gelen liste üyeliği ile ilgili mesajda bol miktarda
açıklama vardır.

*Pardus 7'den sonra, Pardus'u 7.1'i sorunsuz kurdum. *
> Herşeyi tanıdı. Sadece Ekran kartını tanımayıp  görüntüyü  ekran
> ortasında küçük gösterdi.
> "Nvidia new" yükledim ve sorunu çözdüm. Daha sonra  dosyalarımı
> aktardım. Çalışmaya başladım.

ekran kartınızın tam marka ve modelini yazarsanız (muhtemelen nvidia) bizler
kullanıcı olarak
tecrübelerimizi paylaşalım.

             *Bir süre sonra güncelleme yapmak istedim:*
> [...]
> 1-Cd ile  bilgisayarı açtım. ancak benim esas harddiskimi  görmedi.
> Sadece kendi açtığı hard diskteki yeri gördü.
> Görseydi bilgilerimi tekrar harici diske alıp yeniden yüklemeyi
> düşünüyordum.
> Ancak cd ile açtığım Pardus sistemi, bilgisayarımdaki  hariçi diskin
> format sistemini tanımadı zaten.
> "Tasma" ile sürücüyü kaldırıyım dedim. "Tasma"'da  çalışmadı.
> Dolayısı ile ne "Nvidia sürücüsünü kaldırabildim", ne de bilgilerimi
> harici diske aktaramadım.
> Çekse idim makinaya tekrar yeniden yükleme yapardım.

siz sadece grafik ekrana giremediniz bu durumda. resmi depoda 3 farklı tipte
nvidia sürücüsü var.
bunlar aynı anda kurulmak istendiğinde çakışma mesajı alırsınız. eski ekran
kartları için "nvidia-old",
onlardan daha yeni olanlar için "nvidia", yeni nesil kartlar için de
"nvidia-new" sürücüleri mevcuttur.
sorununuzun çözümü grafik ekranınızın ayarlarını barındıran
xorg.confdosyasının düzenlenmesi yada
silinerek veya ismini değiştirerek sistem tarafından açılışta yeniden
oluşturulmasıdır.
bunun için grafik ekranın açılmadığı anda ctrl+alt+F1 tuşlayın. gelen konsol
ekranında root kullanıcı adı
ve parolasıyla giriş yapın. burada vereceğiniz komutlarla ilk olarak nvidia
paketlerini kaldırın.
pisi info nvidia ile kurulu olan paketlerin isimlerini kontrol edin.
ardından bu paketleri kaldırın.
pisi mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf komutu ile dosyanın adını
değiştirin (X harfi büyük buna dikkat).
reboot komutuyla sistemi yeniden başlattığınızda yeni xorg.conf dosyası
otomatik oluşturulacaktır.
nvidia sürücüleri ile ilgili detaylı bilgi
burada<http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:NVidia_S%25C3%25BCr%25C3%25BCc%25C3%25BC_Kurulumu>

*Beklentim:*
> [...]
> kartları sürücülerini kaldırabilse idim, bilgisayarı açtığımda Nvidia
> sürücüsünü tekrar kurabilirdim.
>

> *Not: *Windows'ta bu tür bir ekran kararması olduğunda.(Kart ile Ekran
> uyuşmazlığı) güvenli modda açıyorum. Ekran sürücüsünü silip tekrar
> normal şekilde açtığımda program varsayılan sürücüyü yüklüyor ve düşük
> çözünürlükte açılıyor.
> Daha sonra  esas ekran kartı sürücünü  yüklüyorum.
> Azami çözünürlük sınırını geçmemek için, zaman sınırı kontrolünü
> kullanıyorum.
> Yeterliliğinden fazla çözünürlük kullanıp ekranı karartırsam eski haline

pardusta karşılaştığınız sorunlar gerçekten hata ise bunu
hata.pardus.org.tradresine üye olup
geliştiricilere bildirebilirsiniz. ayrıca iyileştirme istekleri, pisi
paketinin yapılmasını istediğiniz
uygulamaları da bildirmeniz mümkün.

buradan sonrasını okumak bile zor geldi ayrı ayrı konular halinde bu listeye
sorabilirsiniz.

kolay gelsin...