[Pardus-kullanicilari] Programlama

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Nis 2007 Sal 20:52:29 EEST

> Windows ortamında C, C++ ile giriş seviyesinde uğraşıyorum..Pardus'ta
> C ile çalışabilmem için biraz araştırma yapıp, KDevelop paketin kurup
> GCC ile C programı yazabileceğimi öğrendim.

 Tercih ederseniz kate/kwrite gibi bir metin editörü ile de kodunuzu
yazıp komut satırından derleyebilirsiniz.

> Bir de depoda MONO var. C ile ilgili olduğu yazıyor. Acaba MONO'mu
> GCC' mi kullanmalıyım..

 Mono C# / .NET için kullanılıyor. Siz C/C++ kodluyorsanız gcc/g++
tercih etmelisiniz.

>Pardus'ta  yazdığım C programını, Windows ortamında EXE olarak
>derleyebilirmiyim.. Windows'ta yazdığım C  programını Pardus'ta
>derleyebilirmiyim..Derlersem Pardus'ta çalışması
> için hangi uzantı türünü seçmeliyim.. Veya şöyle sorayım,
> Windows'taki C kodlaması ile Linux'taki C kodlaması birbirinin
> aynımıdır, farklılıklar var mıdır?

 C dili dediğiniz zaman (ANSI C mi desek) teoride "farklı platformlarda
aynı kod derlendiğinde aynı şekilde çalışır". Pratikte ise kullandığınız
sisteme özel kütüphaneler kullanmaya başladığınızda o sisteme
bağımlılığınız artar. Dil yine aynı dildir, temel kuralları
aynıdır, ufak tefek sistem farkları dışında bir sorun yaşamazsınız.

 Giriş seviyesinde uğraşıyorsanız bu farklara denk gelmenize daha vakit
olduğunu tahmin ediyorum, ama örneğin GUI programlamaya başladığınızda
her iki sistemde de bulunabilen kütüphaneler kullanmanızı tavsiye ederim
(qt, wx vs.). Satır sonu karakteri her iki sistemde farklıdır (CR/LF),
dosya/dizin yapısındaki ayıraç karakteri birinde \ diğerinde / dir.
Böyle bir iki ufak farka dikkat etmeniz şimdilik yeterli olur. Zaten
ilerledikçe nelerin değiştiğini göreceksiniz.

> Birde depoda GAMBAS var..Kursam çalışır mı? Hangi dosyasını
> kurmalıyım?

 gambas-ide pakedini kurmalısınız.