[Pardus-kullanicilari] windows aðlarýna kayýt + ...

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
22 Nis 2007 Paz 13:42:21 EEST

Merhaba,

Eğer sorun teknik değil de samba ayarlarından kaynaklanıyor ise, kendi çözümümü önereyim. Çünkü aynı şey benim de başıma geldi ve çözüm olarak /etc/smb.conf dosyasının ayıklanarak en basit hale getirilmesi tavsiye ediliyor yabancı forumlarda.

Örnek olarak aşağıya benim sorunsuz çalışan smb.conf dosya içeriğini veriyorum. Kendi dosyanızı öncelikle yedekleyerek ve benim ev dizini adı yerine sizinkini yazarak deneyebilirsiniz en azından.

Kolay gelsin:

[global]

workgroup = parduslinux # buraya kendi ağ adınızı yazın

server string = %h - is istasyonu

log file = /var/log/samba.log

max log size = 50

dns proxy = no

# We are using share model security

security = share

restrict anonymous = no

guest ok = yes

[homes]

comment = Home

read only = no

create mask = 0750

[printers]

comment = All printers

path = /var/spool/samba

printable = yes

create mask = 0700

printer name = LEXMARKZ35 # burada kendi yazıcınızı belirtmeniz gerek- varsa tabi!

[Aydo]

path = /home/aydo/ # burası benim paylaşıma açtığım ev dizini- sizinki ile değiştirin!

read only = no

comment = Aydo

create mask = 0777

Öncelikle herkese merhabalar, işlerinizde kolaylıklar diliyorum....

Benim şöyle bir sıkıntım var ya da ben oluşturdum bu durumu... Şöyleki:

Bulunduğum konumda aktif olan bir microsoft ağı var ve buna dahilim

ancak bu ağdakilere dosya ve yazıcı paylaşımı oluşturmaya çalışırken

artık benim ağdaki varlığımı da göremez oldular ve nihayetinde

internet bağlantım aktif olmakla beraber samba ayarlarını bir hayli

karıştırdım... Şimdi ise hangi ayarı nereden düzeltip ağa nasıl dahil

olacağım konusunda szlerin yardımlarını bekliyorum....

felis chaus kurulu durumda ve sambaya dair gördüğüm güncellemeleri

yaptım, ama buna güvenmeyim çünkü eksik ya da yanlış yapmış

olabilirim...

Olası yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum...

Tekrar kolay gelsin diyor ve iyi günler diliyorum.

Halil SÖNMEZ
--Boundary-01WuzKGYWsA+u+wZ2--

Yahoo! kullaniyor musunuz?
 Simdi, 1GB e-posta saklama alani sunuyor
http://tr.mail.yahoo.com