[Pardus-kullanicilari] Airties WUS200 sorunu Cozuldu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Nis 2007 Sal 17:26:23 EEST

Selam Arkadaslar,

Bir suredir su Airties WUS200'u ndiswrapper ile calistirmaya
calisiyordum. Ne yazik ki sitelerindeki surucu, ndiswrapper ile benim
bilgisayarimda duzgun calismadi, erisim noktasina baglantiktan sonra
kilitlendi ya da 5 10 ping sonra calismaz hale geldi.

Ben de dun gece ve bugun biraz daha ciddi ugrastim. Netten ogrendigim
kadari ile Conexant'in bir chipseti varmis ustunde, OEM uretici de
Accton diye uzakdogulu bir sirket. Anladigim kadari ile Airties gelen
hazir urune  bir iki sogutucu ekleyip markalarini basip piyasaya
veriyorlar. Tabii Turkce yazilim destegi ile. Buraya kadar guzel, anca
ne yazik ki sitelerindeki surucu calismiyor ndiswrapper ile.

Nette biraz daha ugrastim, USRobotic'sin USA'da piyasaya surdugu 5522
diye bir urunu oldugunu ve tipatip ayni alet oldugunu gordum.
Kasasinin kivrimlarina kadar ayni cihaz, sadece ustunde Airties degil
US Robotics yaziyor. Ne ala dedim, onun windows surucusunu indirdim.
Tabii vendor_id ve prod_id farkli oldugundan calismadi.

.inf dosyasini actim vendor id ve product id'yi airties'a uyacak
sekilde degistirip, ndiswrapper ile tekrar denedim.

Bu postayi bu baglanti uzerinden Pardus'tan atiyorum, yani USR
Sitesindeki surucu daha iyi calisiyor gibi gorunuyor.

Umarim bir gun Airties gereken muhendis kadrosunu olusturup duzgun bir
linux dogal surucu yazar, ancak bunun pek gercekci bir beklenti
oldugunu zannetmiyorum hal yukarda anlattigim gibi olunca. Internette
prism54.org diye bir grup var, bu cihazin icindeki GW3887 chipseti ve
benzer diger chip'ler icin surucu yazmaya ugrasiyorlar, basarirlarsa
umarim bir gun onu kullanabilecegiz. O surucuyu de indirip deremeye
calistim ama derleme basarisiz oldu ugrasamadim sorunun nerde oldgunu
bulmak icin.

Degistirdigim suruyu asagidaki linkten indirebilirsiniz:

http://rapidshare.com/files/25273291/wus200-ndiswrapper-ok.10.4.2007.zip

indirdikten sonra, /tmp altina (ornegin) acin, dizinin icine girip,

wus200-ndiswrapper-OK # ndiswrapper -i RSC4USB.inf

komutu vererek yukleyin. Oncesinde wus200 surucusu denediyseniz (veya
baska bir surucu),  ndiswrapper -l diyerek hangi surucu oldugunu
gorun, sonra ndiswrapper -r surucu_adi diyerek o surucuyu silin.

Simdi Ag Yoneticisinde Accton diye bir Kablosuz Kart goreceksiniz,
onunla WPA dahil baglanti yapabilirsiniz sorunsuz olarak.

Kolay gelsin,

Emre

--
Emre Erenoglu