[Pardus-kullanicilari] inca uds54 wireless adaptör

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Nis 2007 Cum 22:43:18 EEST

Merhaba Kerim Bey,

Oncelikle Pardus 2007.1 kullandiginiza emin olun.

Elinizdeki Inca USB kablosuz baglanti aygitinin sanirim linux surucusu
yok. Keske almadan once linux destegi olup olmadigini sorsaydiniz.
Ureticiler ne yazik ki acik kaynak kodlu isletim sistemleri icin
surucu yazmakta gevsek davranabiliyorlar.

Bu gibi durumlarda yardimimiza NDISWRAPPER programi yetisiyor. Bu
program ile kablosuz kartinizin, windows surucusunu, windows'da
calisiyormuscasina kandirarak linux'ta calistiriyoruz. Performans
bazen iyi oluyor bazen kotu ama deneyebilirsiniz. Sanirim Pardus
Wiki'de gerekli dokuman var.

Eger kablosuz aginiz WPA destekli ise, baska bir sorun sozkonusu.
Pardus 2007'de sadece WEP'li aglara ag yoneticisi ile
baglanilabiliyor, WPA'lilara baglanilamiyordu. Ancak 2007.1 'de
sanirim bir yenilik var ve WPA'lara baglanilabiliyor. Yine de
olmuyorsa cozum icin anahtar kelime wpa_supplicant

Bununla ilgili dokuman da Pardus wiki'de var sanirim.

Kolay gelsin,

Emre