[Pardus-kullanicilari] geometri2

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
6 Nis 2007 Cum 17:06:43 EEST

06.04.2007 tarihinde Thex_Yavuz <thex_yavuz at yahoo.com.tr> yazmış:

> ./configure
> make
> make install

aslında tam olarak şöyle
1- ./configure
2- make
3a- sudo make install
veya
3b-önce su ile root olup make install

Akadaşlar bu yukarıdaki adımı paket kurulumu için falan söylüyorlar. Ben
> yaklaşık 4 yıldır bilgisayarımdan linuxu eksik etmeyen birisiyim ve bu
> zamana kadar hiç bir paketi bu sıralama ile kuramadım.
> 1- Paketlerin tamamı doğru ben yanlışsam şu yukarıdaki sıralamanın
> yanlış olması gerekiyor
> 2- Yok eğer yukarıdaki sıralama doğru ise bende doğruyum ki o zamanda
> paketlerde bi sıkıntı olduğu ortaya çıkıyor

genelde bağımlılıkların kurulu olmamasından kaynaklanıyor. bu iş biraz zor
olduğu için zaten paket yöneticisi
kullanılıyor. sizin için bağımlılıkları da kuruyor. aksi takdirde
bağımlılıkları da aynı komutlarla kurmanız gerekir.

söyler misiniz bana bu sıralama ile kurulan 1 tane paket varmı. ben
> kurup görmek istiyorum.

buyrun bu şekilde kurulan bir paket.

ya bu linkten direk kaynak kodu indirin: http://amsn.sf.net/amsn_dev.tar.gz
ardından ev dizinine açın,

ya da aşağıdaki komutla amsn'nin son sürümünün kaynak kodlarını svn'den
indirin.

svn co https://svn.sourceforge.net/svnroot/amsn/trunk/amsn amsn

cd amsn
./configure
make
sudo make install

ama amsn programının bağımlılıklarının kurulu olması gerekiyor. paket
yöneticisinden amsn yi kurulu değilse
kurup kaldırın bağımlılıklar böylece kurulmuş olsun. zaten kuruluysa zaten
problem olmaz ;-)

kolay gelsin...

not: böylece amsn programını yeni özellikleriyle kullanabilirsiniz, offline
mesajlaşma gibi...