[Pardus-kullanicilari] bluetooth modem

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
4 Nis 2007 Çar 11:18:02 EEST

On Wednesday 04 April 2007 10:24:14 mehmet yiğin wrote:
> nokia 6230 telefonumu bluetooth modem olarak kullanabilirmiyim acaba?
> winxpde modem tanıtıldıktan sonra *99# numarasıyla oluyor. pardus ta nasıl
> tanıtabilirim?

Bende aynı konu ile ilgili olarak bir süredir çalışıyorum. Sonunda telefonu
(Nokia6230i) modem olarak tanıtmayı başardım. Şimdi bağlantı ayarlarını
yapmak için uğraşıyorum. Sizin de GPRS ile internet bağlantısı oluşturmanız
için öncelikle kdebluetooth ve kmobiletools yazılımlarının kurulu olması
gerekiyor. kdebluetooth Pardus deposunda mevcut. kmobiletools ise
geliştirilmekte olan bir yazılım olduğu için ancak contrib deposundan
bulabilirsin (PİSİBUL ile).  Biraz uğraşmak gerekecek, aklımda kaldığı kadarı
ile yaptıklarımı aşağıda yazdım. Takıldığınız yerde tekrar yardım ederim.

Yazılımları kurduktan sonra;

1. Servis Yöneticisinden Bluez-util servisini çalıştır.
2. Programlar/İnternet/kbluetooht yazılımını çalıştır.
3. Programlar/YardımcıProgramlar/KMobile Tools 0.5 çalıştır. ( root şifresi
gerekecek )
4. http://www.kmobiletools.org/node/196 sayfasındaki ekran ile karşılaşacaksın
5. "Add a new mobile phone device" seçerek ilerle
6. Sonra "Bluetooth Pairing Wizard" seç. ( root şifresi gerekecek )
7. Telefonu bulunabilir olarak ayarla ve "Start Searching" ile ara.
8. http://www.kmobiletools.org/node/198 sayfasındaki gibi bir arama sayfasında
bulunan telefonlar listelenecek. Telefonu seç ve ilerle.
9. Bu adımda telefonun desteklediği servisleri listeleyecek. Dial-Up
Networking servisini seç ver ilerle. Bu servis ile Rfcomm0 dosyan
düzenlenecek seçimleri ileri ve tamam diyerek Bluetooth Pairing Wizard
programını sonlandır.
10. New Device Wizard ekranında AT Engine seçeneğini seç ve ilerle.
11. Kısa bir aramadan sonra telefonun bulunacak ve eklenecek.
( bu yazılım ile telefonu SMS - Telefon defteri ve Takvim özelliklerini
kullanabilirisin )
12. KMobile Tools ile telefonu bilgisayarına bağladıktan sonra
Programlar/İntarnet/KPPP programını çalıştır.
13. Yapılandır/Modemler bölümünden "YENİ" ile telefonu modem olarak eklemen
gerekecek. Burada modem aygıtı /dev/rfcomm0 olacak ve bağlantı hızını 57600
yap. Modem seçeneğinden Modemi Sorgula ve bağlatının sağlandını dene.
Hesaplar kısmında da "YENİ" hesap ekle.
Ben buradan sonra ayarlar kısmında takıldım. *99# araması yapıyorum ama bir
türlü bağlantıyı sağlayamadım. Ayarlar konusunda bazı denemeler yapıyorum.
Sonuçları buradan ve Pardus Wiki'den yazacağım.

Kubilay KOCABALKAN
DOĞANLAR UPS - TESCOM
Antalya Bölgesi Çözüm Ortağı