[Pardus-kullanicilari] java hakkında

Emin Senay esenay at boun.edu.tr
17 Eyl 2006 Paz 09:22:32 EEST

17 Eylül 2006 Pazar 02:42 tarihinde, selim ok şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> Ben su anda universite kütüphanesinde linux mozilla 5.0 kullaniyorum,
> benzer bir sorun burda da var, vermis oldugunuz adresteki Aplett'larin sag
> kisimlarinda belli bir bölge kesik kaliyor, ancak silik degil. Bu sorunun
> neye bagli oldugunu anlayamadim, biraz arastirdim ancak bulamadim.
> Birde
> http://bornova.ege.edu.tr/~sorubank/atacan/bolum4.html  adresinde en altta
> ne mutlu Türküm diyene  yazili kirmizi üzerine siyah bir applet var, onunda
> son kismindaki e harfini okuyamiyorum.

Bu adresteki appletin kodunu kısaca inceledim. Tam olarak emin olmamakla
birlikte problemin yazıtipinden kaynaklandığını düşünüyorum. Kodda, Pardus'ta
olmayan Times New Roman yazıtipi kullanılıyor. Büyük olasılıkla Pardus'taki
Java appleti çalıştırırken, Times New Roman yazıtipini bulamadığı için
sistemin varsayılan fontu ile yazıyı yazıyor. Bu da, yine tahminen, Times New
Roman'dan karakter olarak daha geniş bir yazıtipi olduğu için appletteki yazı
tam olarak görünmüyor.

Bu yazıların görünmesi çok önemliyse ve eğer windows da kullanıyorsanız oradan
Times New Roman yazıtipini Pardus'a yükleyebilirsiniz. Tabi bu çözüm her
applette işe yaramayabilir çünkü appletin hangi yazıtipini kullandığını
bilemezsiniz. Ayrıca daha şık bir çözümü olan varsa ve bunu paylaşırsa
sevinirim.

Emin Şenay