[Pardus-kullanicilari] 280 GB Data'm uçtu :(

S.Çaðlar Onur caglar at pardus.org.tr
16 Eyl 2006 Cmt 17:34:03 EEST

16 Eyl 2006 Cts 17:13 tarihinde, Talat Taşkın şunları yazmıştı:
> 1. Pardus'u kurmaya başlamadan önce 80 GB ve 300 GB'lık harddisklerimin hem
> data hem de power kablolarını çıkardım.
>
> 2. Pardus'u 13 GB'lık IDE bir diske kurdum, 1 gün boyunca kullandım.
>
> 3. 2. Gün, 300GB'lık diskin içindeki mp3'lerin pardusta nasıl çalıştığını
> görmek için, bilgisayarı kapattım, 300 GB'lık diskin Sata ve Power
> kablolarını taktım, sistem açıldı. Ama 300 GB olan diskimi 13 Gb'lık bir
> disk gibi gördü, içini açmak istediğimde, "can not mounth" gibi bir hata
> verdi. (Şu anda hatayı tam olarak almak için diskimi *tekrar takmayacağım*,
> belki hala kurtulma şansım vardır)

> [...]

Sizde bana inanın sadece mount etmeye çalışarak böyle bir sorunu ortaya
çıkarmanız mümkün değil tabi kablo çıkarıp takarken mesela diske fiziksel
zarar vermediyseniz.

Diskleri takıp çıkarırken sıralarını, jumper ayarlarını veya bios'da lba
ayarını falan değiştirmiş olabilir misiniz? Her ayarın düzgün olduğuna emin
misiniz?

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/