[Pardus-kullanicilari] 280 GB Data'm uçtu :(

Talat Taşkın talat.taskin at gmail.com
16 Eyl 2006 Cmt 14:11:29 EEST

Selamlar,

Uzun yıllardır MS kullanıcısıym ve geçtiğimiz hafta düzenlenen Cebit bilişim
fuarından bir adet pardus cd'si edindim ve sistemimde denemeye karar verdim.
Sistemimde 80 + 300 Gb iki adet sata disk mevcut. Pardus kurulumu yaparken
bu disklerdeki dataların başına bir hal gelmemesi için ikisini de çıkartıp
elimde boşta duran 13 GB'lık bir diske kurulum yaptım. Kurulum hatasız
gerçekleşti ve Pardus'u kullanmaya, öğrenmek için karıştırmaya başladım. bir
gün sonra 300 Gb kapasiteli, içinde film, oyun, müzik arşivi ve önemli
eğitim dökümanlarımın bulunduğu sata diski de makinaya bağlayıp pardus
sistemini çalıştırdım. pardus'un içinden bu 300 GB'lık diske ulaşamadım.
(Not: hiçbir işlem yapmadım, "sistemim" simgesi altındaki disklerin arasında
bu 300'lük diski de görebileceğimi tahmin ederken, iki tane 13'lük disk
gördüm. İkinci 13'lük diskin içine girmeye çalıştığımda, bu diskin ntfs
olduğunu ve bağlanamayacağı şeklinde bir uyarı verdi.) Aldığım bu hata
mesajından sonra sistemimi donanım olarak pardus kurmadan önceki haline
getirdim. MS Windows açıldı ve... 300 GB'lık harddiskte 13 GB'lık bir
partition oluşturulmuş ve format atmadan içine giremeyeceğimi söyleyen bir
hata verdi makina. şimdi de dosya kurtarma programlarıyla en azından
datalarımın bir kısmını kurtarmak için çırpınıyorum ama en basit bir excel
dosyasını bile kurtaramıyorum. lütfen bana bu durumu düzeltmek için yardım
edin bana. bu bilgiler benim için hayati önem taşıyor. Profesyonel data
kurtarma şirketlerinin bu işi yaklaşık 700$'a yaptığını biliyorum. Fakat 1
YTL'lik bir cd'den kurulan bir sistem için bu kadar para ödeyecek durumda
değilim.
Ayrıca, pardus'un kurulum kılavuzunda, "kurduğunuz diskteki veriler
kaybolabilir" diyor, fakat ilave ettiğimiz disklerden hiç bahsedilmiyor.
Lütfen bu maduriyetten kurtarın beni.