[Pardus-kullanicilari] Fwd: CEBIT 06 da Pardus ?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
9 Eyl 2006 Cmt 15:28:50 EEST

Özellikle ve öncelikle sevgili İbrahim Teciman'a İEF'de Pardus'u tanıttığı
için en içten teşekkürlerimi sunmak istiyorum. İbrahim, Pardus'la
tanıştığından bu yana tanıtım ve "pazarlama" konusuna gönlünü vermiş durumda,
kendisi ile tanıştığımdan beri ben de bunu yakından gözlüyorum. İbrahim ve
benzeri gönüllülerimizin başımızın üzerinde yeri var, sağ olsunlar, var
olsunlar...

Pardus ekibinin İEF'de bulun(a)mama nedeni tamamen bir takvim talihsizliğinden
kaynaklanıyor. CeBIT euraia bilişim ile çakışması nedeniyle kısıtlı
enerjimizden İzmir'e pay düşmedi, kusurumuza bakmasınlar. Ekip arkadaşlarım
fuar öncesinden itibaren, malum İstanbul trafiğinde her gün 2-4 saat yol
almak da dahil, sabahın köründen gecenin dibine kadar CeBIT olmuş durumdalar.
Nöbetleşe görev yapıyor olmalarına karşın haftasonunu nasıl çıkaracağız, hala
endişeliyim. İzmir'e uzanmamız ciddi riskler almamız anlamına gelecekti, ben
de seçimi CeBIT'ten yana yaptım.

CeBIT eurasia bilişim için hazırladığımız özel sürüm CD'lerinin İzmir'e
ulaştırıl(a)maması ise yine zamanlama, lojistik ve bir ölçüde de kasıtlı
seçim sonucu idi. CD'ler bizim elimize geçtiğinde İEF yarılanmıştı bile. Öte
yandan, her ne kadar kararlı olarak kullanılabilse dahi, alpha yaftalı
CD'lerin kontrolsüz bir şekilde dağıtılması konusunda ciddi endişelerimiz
vardı.

Sonuç olarak, İEF'deki yokluğumuz kısmen fiziksel kısıtlardan kaynaklanan, ama
çoğunlukla da stratejik bir karardır. İEF'yi küçümsemek, İzmir'e burun
kıvırmak, ... gibi bir duruşumuz yoktur; olması da mümkün değildir. Bunu en
iyi bilen, yine İbrahim'in kendisidir.

Pardus kullanıcı ve gönüllülerin heyecan ve hevesi, her zaman olduğu gibi, en
önemli desteğimiz ve şevk kaynağımız. Bununla birlikte kararlarımızı
duygularımızla değil, aklımızla vermek, Pardus'un sağlıklı ve uzun bir yaşam
sürebilmesi için her adımımızı defalarca düşünmemiz gerekiyor. Kimi zaman
kullanıcılarımız ve gönüllülerimizi darıltıp gücendiriyor olsak da bunu böyle
yapmaya devam edeceğiz.

pardus-kullanicilari listesinde konu ile ilgili yazışmaların yoğunluğundan
hareketle ve CeBIT koşturmacasından ilk fırsat bulduğumda bu iletiyi kaleme
almayı uygun gördüm.

Sevgi ve saygılarımla...

--
Erkan Tekman