[Pardus-kullanicilari] Sürücü sorunu

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
4 Eyl 2006 Pzt 01:11:19 EEST

Merhaba;

On Monday 04 September 2006 00:17, yusuf ziya wrote:
> Realtek iç ağ kartı sürücü sorunumu çözmemle Pardus kullanımım arttı. Şimdi
> de ses kartıyla başım dertte. Ses kartım ADI AD1986A ve ASUS anakartımla
> tümleşik.

Bu kartin benzeri bircok kart Pardus ile gelen ALSA ile sorunsuz calisiyor.
Bir surucu yuklemeniz gerektigine nasil karar verdiniz ?

Konsoldan
# lspci -vv
# cat /proc/asound/cards

komutlarının ciktilarini alabilir miyiz ?

> Bu kartın linux için sürücleri elimde mevcut. Ama yüklemek
> istediğimde hata veriyor. Konsolda önce

Bu suruculeri nerden edindiniz ? Suruculer bizim elimizde olmadigindan yorum
yapma sansimiz maalesef yok.
Ufak bir not, sadece seslerin kisik olmasi nedeniyle ses karti calismiyormus
gibi gorunebiliyor (sık sık sorulan bir soru) Kde'nin kendi mixer'i ve/ya
konsoldan alsamixer isimli uygulama ile tum sesleri acmayi ve "unmute"
(alsmixer'da M tusu) haline getirmeyi deneyin.

> ../configure
>
> komutunu çalıştırıyorum. Ondan sonra
>
> make
>
> komutunu yazdığımda şu hatayı veriyor:
>
> if [ ! -d include/sound -a ! -L include/sound ]; then \
>           ln -sf ../alsa-kernel/include include/sound ; \
>         fi
> ln: creating symbolic link `include/sound': İşleme izin verilmedi
> make: *** [include/sound/version.h] Hata 1

make (derleme) islemi sonuclanamiyor, dolayisiyla make install (yerlestirme)
islemi de yapilamiyor.

> İkinci sorunum çalıştır'a kdesu kcmshell keyboard yazıp şifremi giriyorum.
> Açılışta numlock'u aç deyip kaydettim ama açılışta yinede numlock yanmıyor.
> Neden acaba?

kdesu kullanmayin. Bu ayar sizin kullaniciniza ozel bir ayar, kendi
kullaniciniz ile yapmalisiniz.

> Üçüncü sorunum Pardus açılışta donanımları (harddiskin diğer bölümleri, dvd
> yazıcı, usb kamera vs.) görmüyor. Ancak Pardus menüsünden Kullanıcı
> Değiştir-Yeni oturum başlat deyip tekrar açtığımda görüyor. Bunun sebebi
> nedir?

Burada biraz daha aciklayici yazmalisiniz, boyle bir hata hic bildirilmedi.
DVD ozelinde, icinde medya (cd, dvd vs) olmayan cihazlar gosterilmiyor.

> Dördüncü ve son sorunum Pardus'ta ntfs biçimindeki harddisk bölümümdeki
> bazı klasörleri göremiyorum. Örenğin müzik klasörümü. Bunun sebebi ne
> olabilir? Görünen klasörlerde de (root olarak girsem bile) dosya silip,
> isim değiştiremiyorum. Erişimi nerden açacağım? Bu klasörleri Windows'ta
> oluşturmuştum.

NTFS, dosyasistemini gelistiren firmanın özellikleri hakkında herhangi bir
bilgi vermedigi bir dosyasistemi, bu nedenle NTFS formatli bolumler yazmak
icin kullanilan tekniklerin hemen hepsi su ya da bu sekilde *sorunlu* Bu
nedenle  NTFS bolumlere yazma destegi ontanimli olarak acik degil ve acilmasi
tavsiye edilmiyor. İki isletim sisteminde ortak kullanmayi dusundugunuz
bolumleri FAT32 olarak formatlak genelde tercih edilen yontem.

Bazi klasorlerin gorunmemesi ile ilgili daha once de bazi tartismalar olmustu,
ama mantikli bir sebep bulunamamisti diye hatirliyorum. Benim basima hic
gelmedi.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693