[Pardus-kullanicilari] Sürücü sorunu

yusuf ziya ykinaci at hotmail.com
4 Eyl 2006 Pzt 00:17:22 EEST

Realtek iç ağ kartı sürücü sorunumu çözmemle Pardus kullanımım arttı. Şimdi
de ses kartıyla başım dertte. Ses kartım ADI AD1986A ve ASUS anakartımla
tümleşik. Bu kartın linux için sürücleri elimde mevcut. Ama yüklemek
istediğimde hata veriyor. Konsolda önce

../configure

komutunu çalıştırıyorum. Ondan sonra

make

komutunu yazdığımda şu hatayı veriyor:

if [ ! -d include/sound -a ! -L include/sound ]; then \
          ln -sf ../alsa-kernel/include include/sound ; \
        fi
ln: creating symbolic link `include/sound': İşleme izin verilmedi
make: *** [include/sound/version.h] Hata 1

ve make install komutunda şu hatayı veriyor:

find /lib/modules/2.6.16.28-52/kernel/sound -name 'snd*.*o' | xargs rm -f
make[1]:`/media/FAT32/ses/alsa/alsa-driver/acore' dizinine giriliyor
mkdir -p /lib/modules/2.6.16.28-52/kernel/sound/acore
cp snd-hpet.ko snd-hwdep.ko snd-page-alloc.ko snd-pcm.ko snd-rawmidi.ko
snd-timer.ko snd.ko /lib/modules/2.6.16.28-52/kernel/sound/acore
cp: `snd-hpet.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd-hwdep.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd-page-alloc.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd-pcm.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd-rawmidi.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd-timer.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
cp: `snd.ko' durumlanamadı: Böyle bir dosya ya da dizin yok
make[1]: *** [modules_install] Hata 1
make[1]: `/media/FAT32/ses/alsa/alsa-driver/acore' dizininden çıkılıyor
make: *** [install-modules] Hata 1

Nerede yanlış yapıyorum?

İkinci sorunum çalıştır'a kdesu kcmshell keyboard yazıp şifremi giriyorum.
Açılışta numlock'u aç deyip kaydettim ama açılışta yinede numlock yanmıyor.
Neden acaba?

Üçüncü sorunum Pardus açılışta donanımları (harddiskin diğer bölümleri, dvd
yazıcı, usb kamera vs.) görmüyor. Ancak Pardus menüsünden Kullanıcı
Değiştir-Yeni oturum başlat deyip tekrar açtığımda görüyor. Bunun sebebi
nedir?

Dördüncü ve son sorunum Pardus'ta ntfs biçimindeki harddisk bölümümdeki bazı
klasörleri göremiyorum. Örenğin müzik klasörümü. Bunun sebebi ne olabilir?
Görünen klasörlerde de (root olarak girsem bile) dosya silip, isim
değiştiremiyorum. Erişimi nerden açacağım? Bu klasörleri Windows'ta
oluşturmuştum.

Bayağı uzun oldu ama acilen yardım bekliyorum.
Bu arada Pardus 1.1 a2 kullanıyorum.

Real-time chat with your friends - Free download - MSN Messenger
http://messenger.msn.com/?mkt=tr