[Pardus-kullanicilari] GRUB yardımı

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Eki 2006 Çar 13:04:41 EEST

> fdisk -l komut ciktisi:
> ------------------
> Disk /dev/hdb: 30.0 GB, 30060527616 bytes
> 255 heads, 63 sectors/track, 3654 cylinders
> Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
>
>    Device Boot      Start         End      Blocks   Id
>  System
> /dev/hdb1   *           1        2946    23663713+  83
>  Linux
> /dev/hdb2            2947        3653     5678977+   f
>  W95 Ext'd (LBA)
> /dev/hdb5            2947        3653     5678946    b
> [...]

 Çözüm olur mu bilmiyorum ama fdisk/cfdisk ya da beğendiğiniz bir başka
araç ile (gparted de yapabiliyor olabilir şahsen denemedim) Pardus'un
kurulu olduğu bölümün aktif işaretini kaldırın ve Windows'un olduğu
bölümü aktif işaretleyin.

> Sizlerden ricam, kardesim bugun carsiya cikti,
> yetistirebilirsek, biz de xp'de googletalk'tan
> konusacagiz.

 Pardusda googletalk kullanabilirsiniz. Kopete de jabber istemcisi
olarak hesabınızı ayarlayın, kullanıcı olarak gmail li adresinizi ve
parolanızı girin, sunucu ayarlarından da gmail.com kısmını
talk.google.com olarak ayarlayın. Sanırım bu en köklü çözüm olur :)