[Pardus-kullanicilari] Gerçekçi ol, imkansızı iste.. Re: internet takılmalarına-tıkanmalarına sebep arıyorum :)

Mustafa ŞEN msen63 at ttnet.net.tr
30 Kas 2006 Per 18:52:58 EET

30 Kas 2006 Per 01:12 tarihinde, Bilge Özgür Sümer şunları yazmıştı:
>  Aylar süren suskunluğumu bozmak durumundayım !
> Konu nereden nereye geldi.
> Yanlış anımsamıyorsam,mail listte yazan bir emekli asker;
> 'Kişisel bilgilerin biyografik istihbarat amacıyla ülke dışındaki mail
> gruplarına egemen istihbarat kuruluşlarınca elde edilmesini önlemek
> için,Pardus projesi kapsamında mail grubu ve hatta gelecekte ulusal bir
> mail çevrimi oluşturulması' yönünde öneride bulunmuştu. O arkadaşa ters
> bir-iki yanıttan sonra,'kıdemli' pardus kullanıcıları konuyu bu başlığa
> taşıyıp,araya bir-iki çerez kullanıcı aldıktan sonra muhabbete devam
> [...]

     Ne yaman bir çelişkidir bu karşımızdaki? Adı öz Türkçe, kullandığı dil
duru bir Türkçe... Belli ki Türkiye topraklarında doğmuş, bu toprakların
ekmeğiyle ve suyuyla büyümüş, Türk toplumunun bir üyesi olarak yine Türk
kültürüyle yoğrulmakta olan bir kişidir yukarıdaki satırların yazarı.
     Bu niteliklere sahip bir zat'ın ulusal yada Türk Ordusu sözcüklerini
duyduğunda dehşete kapılması, tüylerinin diken diken olması nasıl
açıklanabilir? Kimse Türk olmak zorunda olmadığı gibi, Türk'ü ve Türklüğü
sevmek zorunda da değildir. Ancak bir şeyi sevmemek ona hakaret edebilme
hakkı doğurmaz.
      Ulusal varlıklarına sahip çıkan insanları kibirli, dalkavuk ve çokbilmiş
gören, ulusunu ve yurdunu koruma, kollama refleksiyle hareket eden emekli
yada aktif askerlerimizi, hayali dağların ardından bakmakla itham eden bu
bilge kişi, kendi konumunu da çok iyi sorgulamalıdır. Türk ordusuna atfen
söylediği her şeyi, Amerikan ordusu için de söyleyebilmekte midir acaba? Eğer
söyleyemiyor sa (ki ben söyleyemediğine eminim), kendisine düşen, taşıdığı öz
Türkçe adı en kısa sürede değiştirmek, edindiği yeni İngilizce adıyla
Amerika'da yaşamaya devam etmektir.
     Bu ülkenin Ali Kemal'lere, Orhan Pamuk'lara değil, Mustafa Kemal'lere
ihtiyacı var.
     Pardus'a gönül veren, katkı sağlayan herkese saygılar...

     Mustafa ŞEN