[Pardus-kullanicilari] Gerçekçi ol, imkansızı iste.. Re: internet takılmalarına-tıkanmalarına sebep arıyorum :)

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
29 Kas 2006 Çar 17:49:58 EET

Donanım bilgisini otomatik toplamak güzel birşey olur. Yeni doanım alırken
de pardus web sitesinden pardus uyumlu donanımlara bakıp o modellerden
seçeriz ve sonradan fazla sorun yaşamamış oluruz hem.

Pardus mail konusunda ise ben pardus ekibinden değilim ama hemen kafadan
onlar adına olmaz öyle şey diyorum. Bir mail server çalıştırmak hiç de ucuz
birşey değil. Serverdaki disk alanı olarak sorun değil, diskler artık ucuz,
ama harcanacak bantgenişliği çok pahalıya gelir ve pardus projesi elindeki
kaynakları daha iyi şeylere ayırsa daha iyi olur diye düşünüyorum. Mail
serverda çok iyi spam ve antivirus koruması olsa bile spam mailler
serverlara çok feci trafik yapıyorlar ve spam ve viruslu mailler servera
ulaştığında ayıklanıp kullanıcıların posta kutularına girmeleri engellense
bile servera bir ton bağlantı isteği gelmesi bile ciddi bir veri trafiği
yaratıyor, internet bağlantısı bizde hala çok pahalı, pardus ücretsiz mail
sunucu kurmasın derim bu yüzden...

Timuçin.