[Pardus-kullanicilari] Son guncelleme - kernel - ? ?

Server Acim sacim at kde.org.tr
23 Kas 2006 Per 01:50:17 EET

Merhaba,
Çarşamba'yı Perşembe'ye bağlayan gece yaklaşık 01.00 sularında, Beta1
sürümümü, Beta2'ye yükselten bir sürü güncellemeyi konsol ekrandan yükledim.
Bu arada kernel'in da 2.5.18.3-61-25 sürümüne yükseltildiğini konsol
ekranından izledim.

İçimden, "bir de şu daha önce düzelttiğim /boot/grub/menu.lst dizinine gireyim
ve bakalım kernel için ne diyor?" diye düşündüm.

Size aşağıya bu dizini kopyaladım:
default 0
timeout 10
splashimage = (hd0,7)/boot/grub/splash.xpm.gz

title Pardus 2007 Beta1
root (hd0,7)
kernel (hd0,7)/boot/kernel-2.6.18.2-60 root=/dev/hda8
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60 splash=silent,theme:pardus
console=tty2 mudur=language$
initrd (hd0,7)/boot/initramfs-2.6.18.2-60

title Windows (ntfs) - hda1
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader +1

Şimdi sorum şu:
Güncellemelerde "2.5.18.3-61-25" versiyonuna yükseltilen "kernel" yukarıdaki
listede, bir önceki sürümünde gözükmekte olduğuna göre, benim
sistemimde "kernel" yükseltilmemiş mi oluyor? Yoksa bir önceki sorundaki
çözümde yaptığım gibi, "menu.lst" dosyasına doğru "kernel" sürümünü yazmam mı
gerekiyor?

Ancak, sysinfo penceresi, "İşletim Sistemi Bilgisi" kısmında ise şu bilgileri
alıyorum:

İşletim sistemi:  Linux 2.6.18.2-60 i686
Kullanıcı:  sacim at AcimLojmanPARDUS
Sistem:  Pardus 2007, Beta 2
KDE:  3.5.5

Sonuç olarak, Beta 2'ye yükseltilmiş olmama rağmen, çekirdek sürüm numarası
bir önceki versiyonu gösteriyor.

Bunu bir sorun veya hata olarak yazmıyorum. Aksayan bir durum yok. Ancak,
dikkat çekici bir "kernel-çekirdek" versiyonu karmaşası yaşıyorum kafamda.

Ayrıca, sevgili Çağlar Onur dostumun "cups" ile ilgili önerilerini uygulamama
rağmen, (gerçi "cups" yeni versiyonuna yükseltildi ve daha denemedim ama...)
Samsung CLP-510 Lazer yazıcımdan henüz deneme bile olsa bir çıktı almayı
başaramadım. Ama, şu anda saat 01.42 olduğu için bu denemeyi yarın sabah
tekrarlayacağım. Bakalım sonuç ne olacak?

Herkese saygılarımı ve sevgilerimi sunarım.

Not: Beta 2 sürümüne "Sait Faik" adının konması beni çok duygulandırdı, çünkü
hayran olduğum bir yazar. Ben kararlı sürüm için bir isim önermek istiyorum.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu ilk yıllarda sevgili Atatürk'ümüz ile
birlikte çalışan ve Atatürk İnkilapları'nın müzikteki yansıması olan "Ahmet
Adnan Saygun" adını öneriyorum. Türkiye Cumhuriyeti'nin Çağdaş, aydın, laik
yüzleri olan Türk Beşleri'ni daha iyi tanımamız ve tanıtmamız gerektiği
düşüncesindeyim.

"Çağdaş Türk Müziği", "Türk Beşleri" ve onları izleyen diğer kuşak bestecileri
ile ilgili geniş bilgi için aşağıdaki linki tıklamanızı öneririm.

http://www.beethovenlives.net/index.asp?ID=9000

--
Server Acim
- Besteci