[Pardus-kullanicilari] linux ve windows partition hk.

Kayra Akman ckakman at gmail.com
16 Kas 2006 Per 17:36:04 EET

Huseyin ERSOY wrote On 16-11-2006 17:29:
> Merhaba arkadaşlar
> Benim türkçe karakterlerle ilgili sorunum yok, yani ona dikkat etmedim.
> Benim sorunum iki ayrı işletim sistemim var. İkisi ayri bootlu, (yeni
> bioslardaki sata hdd özelliği ile kasanın içini açmadan primary olanı
> seçebiliyoruz.) bunların arasındaki iletişimi paylaşılan dosyalar ile de
> sağlamıyorum. Ne samba nede diğerleri. Birbirlerini ikinci bir yedek hdd
> gibi goruyorlar. Windowsdan linuxa erişim programı buldum, erişimde
> problem yok (sadece okuma yetkim var fazlasına gerek yok zaten). Ancak
> [...]

Önceki iletilerde bahsedilen ntfs-3g programı hakkında bildim yok. Ancak
  2005 sonundan beri GNU/Linux kullanıyorum ve hep rastladığım bilgi
Linux'un NTFS'e yazma konusunun henüz deneysel ve sorunlu olduğu, ama
FAT32'ye sorunsuz yazabildiğiydi. Ben de bu nedenle dual-boot
makinelerimde önce windows kurup, D: sürücüsünü FAT32 olarak
biçimlendirip bütün verilerimi orada saklıyorum (My Documents vb.)
Böylece Linux'tan ve Window'tan tam yetkiyle erişebildiğim bir alan
yaratmış oluyorum.

Bildiğim kadarıyla Windows XP'yi NTFS olarak biçimlendirilmiş sürücüye
kurmak gerekiyor. Ama diğer sürücülerin biçimi konusunda bir sorun yok.

Bir küçük uyarı: Nasıl olsa belgeleri başka sürücüde saklayacam deyip
C:'yi küçük tutmayın. 9 GB ayırmıştım, SP2, Office, Visual Studio kurdum
yerim kalmadı, daha MATLAB kuracaktım.

Kayra Akman