[Pardus-kullanicilari] PiSi'nin Eksikliği...

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
15 Kas 2006 Çar 11:54:04 EET

15 Kas 2006 Çar 10:51 tarihinde, Chriseba Lid'Asgar şunları yazmıştı:
> Mesajı gönderdikten sonra gereğinden fazla uzun olduğunu düşündüm ama geç
> kalmıştım. Sormak istediğim şudur:
>
> Audacity, ve buna bağlı tüm bağımlılık paketleri sistemimde kurulu, ama
> pisi dosyaları yoktur. cache ve packages klasörlerim boş oolur genellikle.
> Benim aradığım kod, sistemimdde audacity kurulu olsa dahi, audacity ve ona
> bağımlılığı olan tüm paketleri indirecek olan bir komuttur.

Şimdi anladım ihtiyacınızı. :)

> Örneğin: # pisi it audacity -ad --reinstall dediğimde, audacity'nin önceden
> sistemimde kurulu olmasını dikkate almadan; hem audacity'i hem de ona ait
> tüm bağımlılık paketlerini indirmesini istiyorum. -ad komutunu örnek
> verdim, All Dependencies şeklinde düşündüm.
> Böylelikle hiç bir şekilde internet imkanına sahip olmayan arkadaşıma
> istediği paketleri kendi sistemimden çekip, paketleri hafıza kartı ile
> arkadaşımın bilgisayarında kurabilirim.

Çok güzel bir düşünce aslında bu. Ancak pratikte uygulaması ne yazık ki
yapmak istediğiniz iş için kolaylık sağlayacak bir şey değil. Şöyle ki, bir
paketin bağımlılıkları ardından, bağımlı olduğu paketlerin bağımlılıkları ve
onların da bağımlılıkları ile bu liste uzayarak 1 - 2 GB gibi bir --reinstall
boyutuna ulaşabilir.

Yapmak istediğiniz işin en kolay yolu, interneti olmayan arkadaşınızın
bilgisayarında konsoldan yapmak isterseniz:

faik at iago ~ $ sudo pisi it --dry-run audacity
Bağımlılıkları sağlamak için bu paketler verilen sırada kurulacaktır:
tap-plugins unixodbc wxGTK-ansi soundtouch swh-plugins ladspa-cmt audacity
Paket(ler)in toplam boyu: 5.01 MB
faik at iago ~ $

komutunu çalıştırmak ve kurulacak paketleri öğrenerek bunları arkadaşınız için
başka bir makinadan çekmek.

Grafik arayüzünden yapmak isterseniz audacity'i seçtikten sonra sepetinizden
de yine yüklenmesi gereken paketlerin isimlerini alabilirsiniz.

Saygılar,
- Faik