[Pardus-kullanicilari] Pisi güncelemiyor ve rebuild-db up sorunu

Abdullah Genç abdullah.genc at gmail.com
10 Kas 2006 Cum 17:56:37 EET

İyi aksamlar arkadaslar.
Pardus'umu bir üst seviyeye çıkarmak :) için update yapayım dedim. Çıkan
sonuçlar beni şaşırtmadı.

1- Pisi up dediğimde güncelleme olmadığını bildiriyor arkasından çakışan
paketler şeklinde bir hata.

MEesSA gma # pisi up
Depolar güncelleniyor
* pardus-1.1 deposu güncelleniyor
pisi-index.xml.bz2.sha1sum     (40.0  B)100%      0.00 B/s [??:??:??]
[bitti]
pardus-1.1 deposu için güncelleme yok.
Emniyet mandalı: taban sistem system.base'den bu paketler yükseltilecek:kbd
findutils shadow baselayout freetype comar-api grub udev pisi nano glibc
mudur bash openssh hdparm memtest86 texinfo coreutils comar
Program sonlandırıldı.
Seçili paketler [pygobject pygtk ] birbirleriyle çakışıyorlar.
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
Bir geri-iz (traceback) görmek için lütfen --debug seçeneğini kullanın.

2-pisi rebuild-db up da başka bir hata

MEesSA / # pisi rebuild-db up
Program sonlandırıldı.
'/var/lib/pisi/package/up/metadata.xml' isimli metadata XML bulunamıyor
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
Bir geri-iz (traceback) görmek için lütfen --debug seçeneğini kullanın.

3- pisi check yaptığımda glibc gene hata vermeye başladı, bir ara düzelmişti
hiçbir zorun yoktu!
MEesSA / # pisi info glibc
Yüklü paket:
Ad: glibc, versiyon 2.3.6, sürüm 14, inşa 6
Özet: GNU libc6 (glibc2 olarak da bilinir) C kütüphanesi.
Açıklama: GNU libc6 (also called glibc2) C library
Bileşen: system.base
Sağladıkları: System.Package
Bağımlılıklar:gettext
Dağıtım: Pardus, Dağıtım Sürümü: 1.1
Mimari: Any, Yerleşik Boyut: 224690021
Ters bağımlılıklar: links

Paket depoda bulundu:
Ad: glibc, versiyon 2.3.6, sürüm 15, inşa 7
Özet: GNU libc6 (glibc2 olarak da bilinir) C kütüphanesi.
Açıklama: GNU C kütüphanesi, GNU sisteminde ve Linux dağıtımlarının büyük
çoğunluğunda C programlama dili kütüphanesi olarak kullanılır. İçinde sistem
çağrıları ve C programlama dili için temel fonksiyonları bulundurur.
Bileşen: system.base
Sağladıkları: System.Package
Bağımlılıklar:gettext
Dağıtım: Pardus, Dağıtım Sürümü: 1.1
Mimari: Any, Yerleşik Boyut: 225234448
Ters bağımlılıklar: links

4- Tasma'daki Paket Yöneticisiyle güncelleme yapayım dedim, ama yöneticide
ne yeni paketlerin nede kurulu paketlerin listesini vermiyor güncellemeleri
göster seçeneğini tıkladığımda ise  "indiriliyor"  işlemini gerçekleştiriyor
ve kayboluyor ama genede görünürde birşey yok.

Aklıma gelen başka bir şey eğer yüklenecek ve güncellenecek hiçbir paket
yoksa neden sysinfo altında hala Alfa3 olarak gözüküyorum birçok kişi beta
sürümüne geçmiş