[Pardus-kullanicilari] nano,vi türkçe karakterleri

Barış Metin baris at pardus.org.tr
30 Mayıs 2006 Sal 00:42:30 EEST

Salı 30 May 2006 00:36 tarihinde, Echo şunları yazmıştı:
> Selamlar,
>
> 	ncftp ile bağlanıp varolan htm sayfalarını nano , vi veya herhangi bir
> editörde açtığımda dosyaların içindeki türkçe karakterler bozuk
> gözükmektedir.kendim birşeyler eklediğimde türkçe karakterleri
> yazabilmekteyim.varolan karakterlerin düzgün şekilde gösterilmesini nasıl
> sağlarım?

Dosyaların doğru kodlamaya sahip olduğundan emin olarak. Pardus üzerinde UTF-8
kodlaması kullanılıyor. Eğer dosyalarınızı bu kodlamaya çevirmek isterseniz
komut satırından iconv programını kullanabilirsiniz ya da kwrite gibi bir
düzenleyici ile açıp basitçe kodlamayı arayüzden değiştirebilirsiniz.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin