[Pardus-kullanicilari] Fwd: Art niyetli ve kötü birisi deðilim.Sorun Hakkinda

Nariman Huseynov h.nariman at gmail.com
29 Mayıs 2006 Pzt 04:21:37 EEST

Modemimi TeknoSA da almistim, ADSL2MUE modelleri genellikle avrupada
ingiltere icin uretilmekte ve 12MBPS desteklemekte.
Fakat benim Turkiyede aldigim modem ADSL2MUE ve nedense tam 25MBPS
desteklemekte ( kitapciginda oyle diyor en azindan)
Aslinda ADSL2+ ve benzeri modlari arastirmadim cunki henuz bu
baglantiyi saglayacak internet servis saglayicisi ortalarda yok.
Tahminimce donanim uyumlu ve kodlarini daha sonra USB'den kurabiliyorsunuz.
Kaynak kodunu pek iyi Java bilmedigimden inceleyemedim, fakat
kaynaklarin bende olmasi son derece "gurur verici" mi desem?
Daha keyifli derken oncelikle acik kaynak - programcilarin yazdiklari
kodlara guvendiklerinin en buyuk gostergesi, son kullanicinin
bulabilecegi CISCO destekli sinirli modemlerden biri, kodlari
derinlemesine inceleyebilmek firsatini sunuyor ( yani modemin tam
olarak nasil calistigini ve neler yaptigini biliyorsunuz)
Kapali kaynak yazilim kullanmamin en buyuk sebebi - tam olarak neler
yaptigini bilmem, dolayisiyla verilerimin nereye gittigini ve
nasil/kimlerce islendigini bilmem bana guven verir.
Acik kaynaktan ileride beklentim: linux'ta oldugu gibi bircok "cilgin"
gelistiricinin farkli kod eklemeleriyle ve yamalarla karsimiza
cikmasi.
Mesela kapali kaynak bir modemin guvenlik acigi bulunur, ve iki
seceniginiz olur:
1. Surekli bi saldiri beklentisinde olmak
2. Yeni modem amak
ADSL2MUE ile ise sadece kodlarina bir yama ekleyerek(sanirim USB'den),
bu acigi kapatmak.
ingilizce bilenler icin internet uzerinden saglam canli teknik destek.
ayrica istambulda da teknik destekleri var.

Modemin dizavantajlari Turkce kullanma kilauzu vede kitapcigi yok.

Karsilastigim sorun:
Port forward yapma ozelligi yok. Gerci Ares yada SoulSeek gibi
protokolleri hic bisekilde olumsuz etkilemedi simdilik.