[Pardus-kullanicilari] Fwd: Art niyetli ve kötü birisi deðilim.Sorun Hakkinda

Deniz Ogut kdenizogut at gmail.com
28 Mayıs 2006 Paz 18:45:55 EEST

On 5/28/06, Nariman Huseynov <h.nariman at gmail.com> wrote:
> Ureticiler genellilke XP icin modem uretirler, heraman degil.
>
> Xp'yi de destekleyen,fakat LNX ile calistirdiginizda cok daha
> eglenceli hale gelebilecek modemlerde var.
> Suan kullandigim Linksys ADSL2MUE modelini tavsite ederim, hatta
> Linux'u desteklemekle kalmiyor, GPL(GNU Kamu Lisansi) lisansli bir
> modem oldugundan kaynak kodunu dahi Linksys sitesinden
> indirebilirsiniz.

Merhaba,

Nariman Huseynov'un mesajını görünce hemen Google'a saldırdım.
Türkiye'de Mavi Bilgisayar ve başka bir iki yer daha satıyor sanırım
bu modemi. Esas sitesinden de broşürünü ve fotoğraflarını indirdim.
İşin aslına bakarsanız, ben tek işletim sistemim olan Pardus'la gayet
uyumlu, Inca marka ucuz mu ucuz bir bir modem kullanıyorum. Uyumlu
derken, ayarlarını eskiden kullandığım XP'de yapmıştım; Pardus'ta hiç
bir şey sormadan çalıştı. USB ve Ethernet bağlantısına uygun. Ben
Ethernet üzerinden bağlıyorum. USB bağlantısını denemedim bile.
Denesem çalışır mı çalışmaz mı bilmiyorum. Yarın boş bir vaktim
olacak, dener ve haber ederim. Başka marka (Datron) ama aynı
kalite/özellikte bir şeyi (ADSL2+ / USB & Ethernet) şu anda Teknosa'da
60 YTL'ye satıyorlar. (Bu malı üç gün kadar önce ucuzluğa soktular.)
Sanırım o da bendeki neticeyi veriyordur Pardus'da. Alır da o memnun
kalmazsanız, fişinizle birlikte hemen gidin iade edin, alın paranızı
geriye, sorgu sual yok, "beğenmedim; o kadar". Peki bir derdim yok da
ne diye Nariman'ın modemine merak sardım. 1- Açık kaynak kodlu
olmasından (broşürlerinde de belirtilmiş bu). 2- Nariman demiş ki "
Xp'yi de destekleyen, fakat LNX ile calistirdiginizda cok daha
eglenceli hale gelebilecek modemler de var." 3- Yeğenime modem almak
üzereyiz, o linux kullanmıyor henüz ama ben geçireceğim kendisini
Pardus'a, modemi şimdiden bu olsa daha iyi.

Ama bu durumda şunu sormam lazım, bu sözü edilen modem Linux'la
çalıştığında nesi daha keyifli oluyor? Benim elimdekinden daha mı iyi
olacak çalışması, performansı? Keyif maddi mi yoksa açık kaynak
kullanmaktan dolayı manevi mi?

Bir de, bu cihaza ait bazı belgelerde, cihazın ADSL2 için olduğu ama
ADSL2+'ya yükseltilebildiği yazıyor. Resmi broşüründe yok ama böyle
bir uyarı. Sitelerinde de bunun nasıl yapılabildiğine dair açıklama
görmedim. Nariman veya başka bir arkadaş bu konuya da kısaca
değinebilirse sevinirim. Bu iki konuda da aydınlanırsam kendime ve
yeğenime alacağım sanırım bundan birer tane.

Selam ve sevgiler,

K. Deniz Öğüt