[Pardus-kullanicilari] GPRS İnternet

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
3 Mayıs 2006 Çar 16:12:03 EEST

Merhaba;

On Wednesday 03 May 2006 15:39, Hikmet Temiz wrote:
> bazı arkadaşlar da wireless (Sadece İntelin wireless'i tanıyor)

Bu dogru degil kesinlikle, rootfs zamanindan beri atheros chipsetli bir wi-fi
kart kullaniyorum ornegin.. Su anda linux dunyasinda wi-fi icin kullanilan
tum cozumler (kernel'in icerdigi suruculer, kernel disi moduller,
ndiswrapper) pardus'ta destekleniyor ve sorunsuz calisiyor. "Sadece intel
taniniyor" biraz agir olmus.

> bağlantısı
> yapamıyorlar ve sürekli forumlarda çözüm bekliyorlar

http://www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:Icindekiler
adresine bakacak olursaniz, ndiswrapper kullanimi, atheros yongasetli wi-fi
cihazlarinin kurulumu ve WPA kullanmi ile ilgili ayrintili belgelerin
oldugunu goreceksiniz.

> ve bu sorunlar bu
> problemi yaşayan arkadaşları başka linux versiyonlarına (Knopix v.s.)
> yönlendiriyor

GPRS konusunda bilgim yok, ama diger dagitimlarin bu isi nasil yaptiklari
hakkinda bilgi verebilirseniz (teknik aciklama sart degil, konuyla ilgili web
sitesi veya kullanilan yazilimlarin isimleri gibi bilgiler) arastiracak
birileri cikacaktir saniyorum.

Linux dunyasinda windows platformunun tersine donanim destekleri (suruculeri)
buyuk cogunlukla dagitim tarafindan saglaniyor, dolayisiyla dagitim
gelistiricilerinin yuku cok daha fazla, her turlu donanimin ilk anda
desteklenememesi dogal - Pardus bu konuda en basarili orneklerden biri bu
arada.
Desteklenmesini istediginiz donanimlar hakkinda istek yaparken donanimla
ilgili olabildigince cok bilgi verebilirseniz (yukarda bahsettigim gibi
bilgiler) donanimin ileriki surumlerde desteklenmesi ihtimali artacaktir.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693